ESIG - header certified
Gold Stevie Award 2022
G2 Winter 2023 Leader

Nr 1 na świecie wśród rozwiązań do podpisów email »

CodeTwo Email Signatures for Office 365

Testuj za darmo

(14-dniowa wersja testowa; nie wymaga karty kredytowej)

CodeTwo Email Signatures for Office 365

Częste pytania (FAQ) - CodeTwo Email Signatures for Office 365

Znajdź odpowiedź na najczęstsze pytania na temat CodeTwo Email Signatures for Office 365:

Zakup i wdrożenie

  1. Dlaczego potrzebuję CodeTwo Email Signatures for Office 365?

    Obejrzyj poniższy krótki film, aby poznać najważniejsze korzyści płynące z wykorzystania naszego narzędzia do zarządzania podpisami w Twojej organizacji:

    Program ten rozszerza wąski zakres funkcjonalności platformy Office 365 jeśli chodzi o centralne zarządzanie podpisami email. CodeTwo Email Signatures for Office 365 pozwala ominąć te ograniczenia i umożliwia:

    • Wstawienie stopki zaraz pod ostatnią odpowiedzią lub pod wiadomością przesyłaną dalej (zamiast na końcu korespondencji).
    • Dodanie obrazków osadzonych w wiadomości email, wliczając zdjęcia użytkowników z Office 365 (zamiast dodawania obrazków online).
    • Tworzenie szablonu stopek w edytorze z graficznym interfejsem (zamiast tworzenia ich w postaci czystego kodu HTML).
    • Automatyczne usunięcie pustych linii z podpisu email, jeśli nie zostały wypełnione danymi z Active Directory (zamiast zostawiania pustych miejsc w stopce).
    • Tworzenie podpisów dla całej organizacji i dodawanie ich bezpośrednio w kliencie pocztowym.
    • Tworzenie i centralnie zarządzanie automatycznymi odpowiedziami w ramach całej organizacji oraz wzbogacanie ich o linki, grafiki i spersonalizowane podpisy email.
    • Oraz wiele więcej...
  2. Czy CodeTwo Email Signatures for Office 365 jest zgodne z RODO?

    Tak, zarówno program jak i nasza firma pozostają w pełnej zgodności z unijnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO), a także z innymi normami i przepisami dotyczącymi ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych. Dowiedz się więcej na stronie Bezpieczeństwo i zgodność

    Podejmujemy wiele działań, by zapewnić całkowitą ochronę prywatności naszych klientów. Szczegóły dotyczące stosowanych przez nas środków można znaleźć w Regulaminie Sprzedaży i Świadczenia Usług. Zaakceptowanie Regulaminu i umowy o powierzeniu przetwarzania danych jest wymogiem prawnym, który należy spełnić w celu korzystania z CodeTwo Email Signatures for Office 365.

    Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych klientów znajdują się w Polityce Prywatności.

    W przypadku dodatkowych pytań związanych ze zgodnością z RODO czy umową o powierzeniu przetwarzania danych osobowych, prosimy o kontakt z naszym Inspektorem Ochrony Danych.

  3. Jak działa licencjonowanie?

    CodeTwo Email Signatures for Office 365 jest dostępny w subskrypcji miesięcznej lub rocznejPrzejdź do:

  4. Nie chcę kupować produktu dla wszystkich moich użytkowników – co mam zrobić?

    Wystarczy, że wykupisz taką liczbę licencji, jak liczba użytkowników, którzy będą otrzymywać podpisy email. Aby dowiedzieć się, w jaki sposób CodeTwo Email Signatures for Office 365 liczy licencje i jak ograniczyć zakres użytkowników w programie, odwiedź stronę Cennika.

    Jeśli posiadasz już subskrypcję i niektóre licencje zostały przypisane niewłaściwym użytkownikom, zawsze możesz zresetować liczbę licencji w panelu administracyjnym programu: na karcie Tenants kliknij przycisk Manage tenant (Manage tenant icon), wybierz Subscription z lewego menu i kliknij Reset license count na karcie Signature licenses.

  5. Co się stanie, gdy wyczerpię wszystkie dostępne licencje?

    W przypadku przekroczenia limitu licencji, podpisy email nie będą dodawane do wiadomości wysyłanych przez niektórych użytkowników. W razie konieczności należy dokupić taką liczbę dodatkowych licencji, aby wszyscy użytkownicy, którzy tego wymagają, otrzymali podpis email.

  6. Czy mogę edytować subskrypcje zakupione przez innych administratorów CodeTwo Admin Panel?

    Tak. Jeżeli masz nadane uprawnienia właściciela (Owner) albo administratora (Admin) w panelu administracyjnym (CodeTwo Admin Panel) Twojej organizacji, możesz zmienić typ subskrypcji albo zakupić dodatkowe licencje dla subskrypcji zarządzanej przez innego administratora CodeTwo Admin Panel. Podczas wykonywania tych czynności konieczne będzie użycie własnej metody płatności (jeżeli nie masz skonfigurowanej metody płatności, trzeba będzie ją dodać). W takim przypadku Twoja metoda płatności stanie się domyślną dla edytowanej subskrypcji.

    Ze względów bezpieczeństwa użycie metody płatności innego użytkownika albo wyświetlenie jej szczegółów nie jest możliwe. Możesz skorzystać z metody płatności (np. karty kredytowej) wcześniej używanej przez innego administratora, jeżeli dodasz ją osobno do swojego konta.

    Aby dowiedzieć się, jak dodać nową metodę płatności w CodeTwo Admin Panel, zapoznaj się z tym artykułem w instrukcji użytkownika.

  7. Jakie są ograniczenia wersji testowej?

    Wersja testowa posiada dwa ograniczenia:

    • Użytkownik może z niej korzystać przez 14 dni, przy czym ma możliwość samodzielnego wydłużenia jej maksymalnie do 21 dni za pośrednictwem panelu administracyjnego.
    • Można jej domyślnie używać dla maksymalnie 1000 skrzynek pocztowych.

    Jeżeli chcesz przetestować CodeTwo Email Signatures for Office 365 na większej liczbie skrzynek pocztowych niż domyślne 1000, skontaktuj się z nami!

    Co istotne, zapewniamy kompleksową pomoc techniczną także klientom, którzy korzystają z wersji testowej programu.

  8. W jaki sposób mogę anulować subskrypcję?

    Aby dowiedzieć się, jak anulować subskrypcję, przejdź do tego artykułu instrukcji użytkownika. Subskrypcja zostanie anulowana wraz z końcem danego okresu rozliczeniowego – do tego czasu podpisy będą dodawane normalnie. Opłaty za kolejne okresy rozliczeniowe nie będą pobierane.

    W każdej chwili możesz wznowić subskrypcję. Wznowienie subskrypcji z zachowaniem wszystkich ustawień jest możliwe przez 6 miesięcy od momentu jej anulowania.

  9. Co zrobić by usunąć moje konto użytkownika CodeTwo Email Signatures for Office 365?

    W tym celu, używając adresu email podanego w Twoim koncie użytkownika CodeTwo Email Signatures for Office 365, wyślij prośbę o usunięcie konta użytkownika korzystając z formularza kontaktu z naszym Działem Wsparcia Klienta.

  10. Czy mogę wykupić subskrypcję jeśli nie posiadam firmowej karty kredytowej?

    Tak, istnieje taka możliwość. W tym celu należy zarejestrować tenanta w panelu administracyjnym CodeTwo, a następnie skontaktować się z działem obsługi klienta CodeTwo, który ręcznie podepnie tenanta do resellera. Reseller będzie miał możliwość opłacenia subskrypcji bez dostępu do jakichkolwiek danych konta Office 365. Na koniec zostaje jeszcze skontaktować się z resellerem w celu ustalenia metody płatności.

  11. Jak wdrożyć usługę CodeTwo w mojej organizacji?

    Wdrożenie podpisów email od CodeTwo wymaga uprawnień administratora globalnego oraz wykonania kilku kroków. Zobacz, jak wygląda cały proces na naszym filmie:

  12. Czy Autoresponder jest płatną funkcją?

    Nie, funkcja Autoresponder jest dostępna w ramach istniejącej subskrypcji na CodeTwo Email Signatures for Office 365. Wystarczy włączyć ją w CodeTwo Admin Panel (zobacz instrukcje).

Funkcjonalności

  1. Czy program potrafi dodać stopkę zaraz pod ostatnią odpowiedzią podczas wymiany korespondencji?

    Tak, potrafi.

    CodeTwo Email Signatures for Office 365 jest wyposażony w zaawansowany algorytm pozycjonowania podpisów email, ulepszany przez ostatnie kilka lat w produktach z serii CodeTwo Exchange Rules.

    Z perspektywy użytkownika programu wymagane jest tylko zaprojektowanie wyglądu podpisu email we wbudowanym edytorze. Domyślnie wszystkie podpisy są dodawane bezpośrednio pod najnowszymi wiadomościami (odpowiedziami lub wiadomościami przesyłanymi dalej) w danej konwersacji.

    Zobacz, jak to zrobić krok po kroku

  2. Czy program potrafi dodać różne podpisy email do nowych i kolejnych wiadomości?

    Tak, potrafi.

    Możesz skonfigurować program tak, aby dodawał inne podpisy email do nowych i inne do kolejnych wiadomości w danej konwersacji. Na przykład, do nowej wiadomości email program może dodać stopkę zawierającą pełne dane kontaktowe, banery reklamowe i linki do portali społecznościowych. Natomiast do każdej kolejnej wiadomości może dodać inny lub uproszczony podpis zawierający np. tylko podstawowe informacje kontaktowe.

    Podczas konfiguracji reguły typu server-side funkcjonalność ta jest dostępna w zakładce Design, w sekcji Choose how signatures should be added in the correspondence po wybraniu opcji Different signature in the first email and different in subsequent emails.

    W przypadku konfiguracji reguły typu client-side program pozwala na osobne ustawienie domyślnej stopki dla nowych wiadomości oraz odpowiedzi i wiadomości przekazywanych dalej w zakładce Options.

    Zobacz, jak to zrobić krok po kroku

  3. Czy mogę dodawać różne podpisy w wewnętrznej i/lub zewnętrznej korespondencji?

    Tak, jest to możliwe. Należy jedynie stworzyć dwie odrębne reguły gdzie jedna będzie wstawiała podpisy do wiadomości wysyłanych wewnątrz organizacji, a druga do wiadomości wysyłanych na zewnątrz. Ustawienia te można znaleźć w zakładce Recipients podczas konfiguracji reguły typu server-side.

    Zobacz, jak to zrobić krok po kroku

  4. Czy mogę dodawać różne podpisy do wiadomości wysyłanych do różnych odbiorców zewnętrznych?

    Tak, jest to możliwe. Działając w trybie serwerowym, program może dodawać podpisy do wiadomości wysyłanych do wszystkich odbiorców zewnętrznych, do wybranych użytkowników czy wyłącznie na adresy email w obrębie konkretnej domeny (np. *codetwo.com lub *gmail.com).

    Zobacz, jak to zrobić krok po kroku

  5. Jeśli część użytkowników nie ma wypełnionego pola w Active Directory, np. z numerem telefonu, to czy w podpisie powstanie puste miejsce?

    Nie, nasz program posiada dwa alternatywne rozwiązania, których zastosowanie sprawi, że w podpisie nie będzie pustych miejsc.

    Warunkowe pola dynamiczne (conditional placeholders) umożliwiają zastąpienie brakujących informacji bardziej ogólną treścią.

    Dzięki placeholderom warunkowym możliwe jest wstawienie do podpisu różnych informacji, w zależności od tego, czy spełnione zostały określone warunki. Można na przykład zastosować warunkowe pole dynamiczne (conditional placeholder) do wyświetlania numeru telefonu. Jeśli pole {Mobile} w Active Directory, które zawiera numer telefonu komórkowego użytkownika, będzie puste, brakujący numer zostanie zastąpiony innym, domyślnym numerem telefonu (np. numerem telefonu do pomocy technicznej).

    Dowiedz się więcej o conditional placeholders

    Znaczniki Remove Text (RT Tags) umożliwiają usunięcie całego atrybutu, jeśli nie zawiera on żadnej wartości.

    CodeTwo Email Signatures for Office 365 potrafi automatycznie usunąć puste miejsca z podpisu email, jeśli wybrany atrybut nie posiada przypisanej wartości w Azure Active Directory (atrybut AAD jest pusty). Na przykład, jeśli w stopce występuje element {Mobile} (tj. pole dynamiczne, które pobiera numer telefonu komórkowego z atrybutu Mobile w Active Directory), a niektórzy użytkownicy nie mają wypełnionego atrybutu Mobile w Azure AD, wtedy program usunie cały wiersz stopki, nie pozostawiając pustego miejsca. W tym celu należy umieścić wszystkie elementy stopki pomiędzy znacznikami Remove Text (RT).

    Poniżej znajduje się przykład jak prawidłowo zastosować znaczniki RT w stopce:

    Pozdrawiam,
    {First name} {Last name}
    {Company} {Department}
    T: {Phone}
    {RT} M: {Mobile}
    {/RT} Email: {Email}

    Oraz jak wygląda ich nieprawidłowe użycie (element zostanie usunięty, ale pozostanie puste miejsce)

    Pozdrawiam,
    {First name} {Last name}
    {Company} {Department}
    T: {Phone}
    {RT} M: [Mobile]{/RT}
    Email: {Email}

    Dowiedz się więcej o znacznikach Remove Text

  6. Chcę dodać zdjęcia użytkowników do podpisów email – czy jest to możliwe?

    Tak, jest to możliwe.

    CodeTwo Email Signatures for Office 365 potrafi automatycznie dodać zdjęcia użytkowników do podpisów email. Wystarczy wgrać zdjęcia użytkowników do Office 365, a następnie dodać pole dynamiczne {Photo} do szablonu podpisu, które zostanie automatycznie podmienione na zdjęcie odpowiedniego użytkownika.

    W celu łatwego i szybkiego wgrania zdjęć użytkowników do Office 365, użyj naszego darmowego narzędzia CodeTwo User Photos for Office 365

  7. Czy mogę tworzyć animowane podpisy email?

    Tak, CodeTwo Email Signatures for Office 365 pozwala dodawać animowane pliki GIF do podpisów email. Oznacza to, że możesz w łatwy sposób dodać np. animowane logo lub baner do swoich szablonów.

    Animowany GIF będzie widoczny w każdym kliencie poczty email, obsługującym HTML. Większość internetowych i mobilnych klientów pocztowych wyświetla animacje bez żadnych problemów, podczas gdy większość programów Outlook dla komputerów stacjonarnych wyświetla tylko pierwszą klatkę animacji.

    Dowiedz się więcej na temat stosowania animowanych plików GIF w podpisach email

  8. Jaka jest różnica między oprogramowaniem CodeTwo a funkcją podpisów w chmurze programu Outlook?

    Podpisy w chmurze (roaming signatures) to funkcja programu Outlook, której wprowadzenie do programu Outlook dla Windows (wersje programu połączone z subskrypcją Microsoft 365, tylko w kanale Current Channel) i Outlook w sieci Web (zgłaszane przez użytkowników, niepotwierdzone oficjalnie przez Microsoft) rozpoczęto w październiku 2022. Zmienia ona sposób przechowywania podpisów email. Podpisy te nie będą już zapisywane lokalnie na dysku, ale będą przechowywane w chmurze, w skrzynkach pocztowych użytkowników platformy Microsoft 365. Dzięki temu użytkownicy będą mieli dostęp do swoich podpisów z każdego komputera, na którym zainstalowany jest Outlook dla systemu Windows, a w przyszłości także w programie Outlook w sieci Web. Innymi słowy, funkcja ta w żadnym wypadku nie będzie służyć jako narzędzie do zarządzania podpisami email.

    CodeTwo Email Signatures for Office 365 jest narzędziem, które pozwala użytkownikom zarządzać podpisami email w całej organizacji oraz zachować ich jednakowy wygląd, niezależnie od używanego klienta pocztowego. Posiadanie tego samego podpisu email w programie Outlook dla systemu Windows na wielu komputerach to tylko jedna z wielu rzeczy, które nasze rozwiązanie potrafi zrobić. Posiada ono także mnóstwo innych funkcji, takich jak centralne zarządzanie podpisami, integracja z usługą Azure AD, dynamicznie zmieniające się podpisy oparte na regułach, obsługa urządzeń mobilnych i wszystkich klientów poczty email.

    Zobacz porównanie podpisów w chmurze programu Outlook i CodeTwo Email Signatures for Office 365

  9. Chcę, żeby podpisy email były zarządzane przez Dział Marketingu bez możliwości wprowadzania zmian w innych ustawieniach programu – czy jest to możliwe?

    Tak, ta funkcjonalność jest już dostępna.

    Administrator Office 365 może przypisać uprawnienia do zarządzania podpisami email dowolnej osobie lub grupie użytkowników Office 365 w panelu administracyjnym programu (CodeTwo Admin Panel).

    Dowiedz się więcej o delegowaniu uprawnień do zarządzania podpisami w CodeTwo Email Signatures for Office 365

  10. Czy użytkownicy mogą wybrać, którą stopkę wstawić do danej wiadomości?

    Tak, jest to możliwe. W trybie pracy server-side jeśli dana reguła posiada warunek oparty o tzw. frazę kluczową. Jeśli dana fraza zostanie znaleziona w treści lub tytule emaila, wtedy program doda stopkę zdefiniowaną dla danej reguły. Frazy kluczowe można zdefiniować w zakładce Keywords w przypadku konfiguracji reguł typu server-side.

    Na przykład, jeśli dana reguła ma ustawiony warunek oparty o frazę „moja_syg”, CodeTwo Email Signatures for Office 365 przeszuka wiadomość w poszukiwaniu frazy „moja_syg” i jeśli ją znajdzie w treści lub tytule to wstawi odpowiednią stopkę. Stopka będzie dodana tylko wtedy kiedy użytkownik użyje odpowiedniej frazy (w przykładzie jest to „moja_syg”). Stosując frazy kluczowe można również powstrzymywać dodawanie podpisów email.

    Jeśli program działa w trybie client-side lub combo, i dla danych użytkowników został zdefiniowany więcej niż jeden podpis w regułach, użytkownicy mogą dowolnie wybierać podpis który wyświetli się pod daną wiadomością email.

    Zobacz, jak to zrobić krok po kroku

  11. Czy mogę zobaczyć podpis email wstawiony do już wysłanej wiadomości?

    Tak, jest to możliwe. Należy jedynie uruchomić funkcjonalność Sent Items Update w CodeTwo Email Signatures for Office 365, która będzie wyświetlać w Elementach Wysłanych wiadomości z wstawionymi podpisami email. Funkcja ta działa niezależnie od urządzenia, czy klienta pocztowego, z którego została wysłana wiadomość.

    Dowiedz się więcej o funkcji Sent Items Update

  12. Czy mogę zobaczyć serwerowy podpis email podczas pisania wiadomości?

    Tak, jest to możliwe po wdrożeniu dodatku CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook, który pozwala wyświetlić podgląd podpisu email podczas pisania wiadomości w Outlooku, Outlook dla komputerów Mac oraz OWA (Outlook on the web).

    Dodatek ten wdrażany jest centralnie z poziomu centrum administracyjnego Microsoft 365 dla wszystkich użytkowników. Żadne dodatki typu COM lub EXE nie są instalowane bezpośrednio na komputerach użytkowników.

    Przejdź do instrukcji wdrożenia dodatku

  13. Czy aplikacja może automatycznie aktywować i dezaktywować poszczególne reguły?

    Tak, jest to możliwe. Dzięki funkcjonalności Scheduler (harmonogram reguł) można określić dokładny zakres czasowy działania każdej reguły osobno. W rezultacie wszystkie reguły z włączonym i ustawionym harmonogramem reguł „wiedzą” kiedy automatycznie rozpocząć oraz kiedy zakończyć dodawanie podpisów email.

    Zobacz, jak to zrobić krok po kroku

  14. Czy mogę dodawać podpisy email do wiadomości wysyłanych z urządzeń mobilnych?

    Tak.

    CodeTwo Email Signatures for Office 365 w trybie server-side lub combo dodaje stopki do wiadomości przechodzących przez centra danych Microsoft, zatem nie ma znaczenia z jakiego urządzenia lub klienta pocztowego wysyłasz wiadomość.

    Zobacz, jak to zrobić krok po kroku

  15. Co się stało z desktopową aplikacją do zarządzania podpisami email?

    Aplikacja Manage Signatures App została wycofana. Zarządzanie podpisami email odbywa się teraz przy użyciu nowego webowego interfejsu, w którym znajdziesz także wszystkie swoje reguły i ustawienia z aplikacji desktopowej.

  16. Jak używać programu do tworzenia odpowiedzi automatycznych i wiadomości typu Out of Office dla moich użytkowników?

    Najpierw należy włączyć funkcję Autoresponder w CodeTwo Admin Panel (zobacz jak). Dzięki temu możliwe będzie tworzenie reguł typu autoresponder w aplikacji do zarządzania podpisami email (app.codetwo.com).

  17. Czy można zarządzać danymi użytkowników, które pojawiają się w stopkach?

    Tak. Wszystkie dane dotyczące użytkownika i organizacji są synchronizowane z Azure Active Directory (AAD) i przechowywane przez naszą usługę. Wprowadzenie zmian w AAD przekłada się na automatyczne zmiany w podpisach i automatycznych odpowiedziach.

    Jest jednak na to dużo prostszy sposób. Dedykowane narzędzie pozwala na centralne zarządzanie danymi użytkowników. Dzięki niemu, administrator może kontrolować informacje pojawiające się w podpisach, czy dodać nowe atrybuty (niedostępne w AAD), które później można wykorzystać w regułach dodających podpisy oraz automatyczne odpowiedzi. Istnieje nawet możliwość, aby użytkownicy samodzielnie uzupełniali i aktualizowali wybrane dane pod adresem user.codetwo.com.

    Poniższy film wyjaśnia działanie tej funkcji:

Techniczne

  1. Jak działa CodeTwo Email Signatures for Office 365?

    Dokładna zasada działania naszego narzędzia do dodawania stopek jest dostępna na tej stronie. Możesz również obejrzeć tę część naszego filmu instruktażowego, w której wyjaśniamy zasadę działania trybów dodawania podpisów email:

  2. Jakie są wymagania systemowe?

    W celu sprawdzenia wymagań systemowych przejdź do Instrukcji użytkownika: CodeTwo Email Signatures for Office 365 – Wymagania systemowe oraz wspierane platformy

  3. Czy muszę zainstalować program lokalnie?

    CodeTwo Email Signatures for Office 365 jest rozwiązaniem chmurowym, które można w pełni obsługiwać za pomocą przeglądarki internetowej. Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego CodeTwo na dowolnym urządzeniu/platformie (Windows, Mac, smartfon, tablet) użytkownik może wykonać wszelkie czynności związane z konfiguracją programu, zarządzaniem subskrypcjami, tworzeniem reguł i zarządzaniem nimi oraz projektowaniem szablonów podpisów email z poziomu interfejsu webowego.

    Aby uzyskać więcej informacji na temat wdrożenia programu, zobacz CodeTwo Email Signatures for Office 365 – proces instalacji oraz konfiguracja.

  4. Czy dodatek CodeTwo do programu Outlook będzie działać z funkcją Roaming Signatures?

    Tak. Zarówno nowoczesny dodatek CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook, jak i klasyczny dodatek (COM Add-in) będą działać i dodawać podpisy klienckie do Twoich wiadomości email nawet po tym, jak funkcja podpisów w chmurze (roaming signatures) zostanie włączona. To samo dotyczy podpisów serwerowych – wydanie nowej funkcji programu Outlook dla Windows (wersje programu połączone z subskrypcją Microsoft 365) w żaden sposób nie wpływa na ten rodzaj stopek. Żadne działania z Twojej strony nie są wymagane.

    Sugestia, że nasze rozwiązanie do podpisów email przestanie działać, wynika z tego artykułu, a także z powiadomienia email wysłanego do użytkowników Microsoft 365. W obu przypadkach firma Microsoft pisze, że wydanie funkcji podpisów w chmurze popsuje dodatki typu COM firm zewnętrznych do programu Outlook, używane do wstawiania podpisów email, o ile nowa funkcja nie zostanie ręcznie wyłączona z poziomu rejestru systemu Windows. 17 czerwca 2020 wydaliśmy zaktualizowaną wersję dodatku CodeTwo Signatures Add-in for Outlook, na długo przed wydaniem przez Microsoft funkcji podpisów w chmurze (wprowadzanie której rozpoczęto w październiku 2022 dla wszystkich użytkowników programu Outlook dla systemu Windows w kanale Current Channel). Nasz dodatek automatycznie zmienia rejestr dla wszystkich użytkowników, którzy korzystają z podpisów klienckich. Nowa wersja dodatku CodeTwo jest automatycznie aktualizowana na komputerach naszych użytkowników* (użytkownicy mogą zostać poproszeni o ponowne uruchomienie programu Outlook po aktualizacji dodatku).

    * Jeżeli administratorzy instalowali nasz dodatek (COM Add-in) przez GPO przed 17 czerwca 2020, będą oni musieli go zaktualizować w podobny sposób, aby mieć pewność, że wszyscy użytkownicy korzystają z jego najnowszej wersji (instrukcja, jak to zrobić, dostępna jest w podręczniku użytkownika).

  5. Czy mogę sprawdzić stan waszych usług?

    Tak, wszystkie usługi będące częścią CodeTwo Email Signatures for Office 365 są monitorowane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Aktualny stan usług można sprawdzić na dedykowanej stronie. Strona ta pozwala sprawdzić czy pojawił się problem z którąkolwiek z usług, których regionów dotyczy problem i co robimy, by go rozwiązać i ograniczyć ryzyko jego wystąpienia w przyszłości. Korzystając ze strony o stanie usług można skonfigurować wysyłanie powiadomień email, lub zdobyć link do kanału RSS aby dowiadywać się o każdym incydencie, gdy tylko wystąpi.

    Aby otrzymywać powiadomienia w formie SMS bezpośrednio na telefon, należy wpisać swój numer (numery) w CodeTwo Admin Panel.

  6. Jak mogę zalogować się do CodeTwo Admin Panel w celu zarządzania programem?

    Są dwa sposoby, aby uzyskać dostęp do panelu administracyjnego CodeTwo:

    • można stworzyć konto w CodeTwo Admin Panel, wykorzystując już posiadane konto Microsoft albo dowolny inny adres email;
    • można zalogować się przy użyciu już istniejącego konta CodeTwo Admin Panel.

    Dowiedz się więcej na temat logowania się do panelu administracyjnego CodeTwo Email Signatures for Office 365.

  7. Kto może zarządzać CodeTwo Email Signatures for Office 365?

    CodeTwo Email Signatures for Office 365 wykorzystuje mechanizm kontroli dostępu opartej na rolach (RBAC). W panelu administracyjnym (CodeTwo Admin Panel) dostępne są trzy różne role:

    • Owner (właściciel) – użytkownik z tą rolą może zarządzać subskrypcjami i tenantami organizacji (rejestrować/wyrejestrowywać tenanty, zmieniać tryb dodawania podpisów itd.), dodawać/usuwać administratorów panelu administracyjnego CodeTwo, przekazać uprawnienia właściciela CodeTwo Admin Panel organizacji innej osobie oraz zarządzać danymi rozliczeniowymi organizacji. Rola właściciela jest automatycznie przypisywana do pierwszego użytkownika, który utworzy konto dla danej organizacji w CodeTwo Admin Panel.
    • Admin (administrator) – użytkownicy z tą rolą mogą zarządzać subskrypcjami i tenantami organizacji (rejestrować/wyrejestrowywać tenanty, zmieniać tryb dodawania podpisów itd.). Aby dowiedzieć się, jak nadać uprawnienia dostępu do panelu administracyjnego organizacji innym użytkownikom, zapoznaj się z tym artykułem.
    • Signature rule admin – użytkownicy z tą rolą mogą zarządzać podpisami email w ramach swojego tenanta Microsoft 365 (Office 365).

    W CodeTwo Admin Panel pojedyncza organizacja może mieć tylko jednego użytkownika z rolą Owner, ale już wielu z rolami Admin i Signature rule admin. Dowiedz się więcej o uprawnieniach przypisanych do każdej z ról

    Warto nadmienić, że nadawanie uprawnień do zarządzania naszą usługą nie wymaga tworzenia żadnych dodatkowych ról administracyjnych w Microsoft 365.

  8. Czy ten sam użytkownik Microsoft 365/Office 365 może być administratorem CodeTwo Admin Panel dla kilku organizacji?

    Nie. Użytkownik podsiadający dane konto Microsoft 365 może mieć przypisaną w CodeTwo Admin Panel rolę administratora (albo właściciela) tylko w ramach jednej organizacji. W tym artykule opisaliśmy wszystkie warunki, jakie należy spełnić, aby móc zaprosić użytkownika do pełnienia roli administratora CodeTwo Admin Panel w Twojej organizacji.

  9. Czy wiadomości są gdzieś przechowywane po tym jak zostaną przetworzone przez program?

    Nie, wiadomości nie są przechowywane (ani czytane) przez nikogo, jedyne co program może zrobić z wiadomościami, to dołączenie do nich podpisu.

  10. Podpisy nie są dodawane do wiadomości nowych członków grupy dystrybucyjnej. Jak to naprawić?

    Jeśli program jest skonfigurowany tak, by dodawać podpisy dla członków określonej grupy dystrybucyjnej, nowi użytkownicy dodani do danej grupy mogą nie dostawać podpisów do swoich wiadomości od razu. Wynika to z faktu, że Office 365 potrzebuje od kilku minut aż do kilku godzin, aby zaktualizować informacje dotyczące grup dystrybucyjnych. Jak tylko proces aktualizacji dobiegnie końca, nowi użytkownicy będą mieć dodawane podpisy do swoich wiadomości. Dowiedz się więcej na ten temat w naszej Bazie Wiedzy.

  11. Czy funkcjonalność Sent Items Update wpływa na wydajność konta Office 365?

    Nie, funkcjonalność ta w żaden sposób nie obniża wydajności tenanta Office 365. Sent Items Update to usługa znajdująca się na serwerze Microsoft Azure (tak jak CodeTwo Email Azure Service), który jest całkowicie niezależny od przepływu poczty oraz funkcjonowania Office 365, dzięki czemu nie ma wpływu na czas przetwarzania i wysyłki wiadomości. Co więcej, usługa nie wymaga zakładania osobnego konta, jako że cały proces autoryzacji opiera się na mechaniźmie OAuth 2.0.

  12. Czy CodeTwo Email Signatures for Office 365 działa na urządzeniach Apple?

    Tak. Podpisami i opcjami powiązanymi z tenantem zarządza się w webowym panelu administracyjnym (CodeTwo Admin Panel), dostępnym z dowolnego urządzenia (w tym urządzeń firmy Apple) wyposażonego w przeglądarkę internetową. Korzystając z panelu administracyjnego, można zarejestrować swojego tenanta Office 365, wykonać wszelkie czynności związane z zarządzaniem podpisami albo wykupić subskrypcję.

    Dodatkowo podpisy mogą być dodane do wiadomości email wysyłanych z dowolnego urządzenia i klienta pocztowego pod warunkiem, że dany klient jest połączony z Office 365 (Microsoft 365). Klienty pocztowe na systemach Apple/iOS nie są wyjątkiem. Nasz nowoczesny dodatek CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook, służący do dodawania podpisów klienckich oraz wyświetlania podglądu podpisów serwerowych w trakcie tworzenia wiadomości, również działa w Outlook for Mac (zobacz go w akcji).

    Więcej informacji o wymaganiach systemowych można znaleźć w tym artykule instrukcji użytkownika.

  13. Podczas rejestracji nowego tenanta wyświetla się komunikat 'provisioning is in progress'. Co to znaczy?

    Bez obaw, jest to standardowy etap konfiguracji tenanta. Proces, podczas którego jest generowany indywidualny certyfikat TLS, trwa od trzech do piętnastu minut. Krok ten jest wymagany, jako że zapewnia bezpieczny i nieprzerwany przepływ poczty między tenantem Office 365 i CodeTwo Email Azure Service. W tym czasie, niektóre opcje związane z zarządzaniem tenantem są niedostępne.

    Podczas tego procesu można tworzyć reguły i projektować podpisy, jednak zaczną one działać dopiero po ukończeniu wstępnej konfiguracji. Dowiedz się więcej o procesie wdrożenia i wstępnej konfiguracji programu.

  14. Czy mogę zmienić region dla danego tenanta?

    Tak, jest to możliwe.

    Usługa CodeTwo Email Azure Service działa w 18 centrach danych hostowanych w 9 różnych regionach Azure: West US, North Central US, Canada East, North Europe, UK South, Germany West Central, West Europe, Australia East oraz UAE North. W celu zmiany regionu na inny niż obecnie przypisany do danego tenanta, skontaktuj się z nami.

    Dowiedz się więcej

  15. Czy program wspiera usługę uwierzytelniania wieloskładnikowego?

    Tak, wspiera. Więcej na ten temat znajdziesz w następnym pytaniu. 

  16. Czy w programie CodeTwo Email Signatures for Office 365 trzeba podawać dane logowania administratora globalnego Office 365?

    Nie trzeba. Podczas nawiązywania połączenia z Office 365 oprogramowanie CodeTwo korzysta z protokołu uwierzytelniania OAuth 2.0, więc nigdy nie zapisuje ani nie przetwarza twoich danych logowania. Za każdym razem, gdy konieczne jest uwierzytelnienie, otwiera się strona logowania Microsoft i to właśnie tam wprowadza się dane logowania.

  17. Czy program wspiera TLS 1.2?

    Tak, Transport Layer Security 1.2 jest wpełni wspierany.

  18. Czy mogę dodawać podpisy do wiadomości szyfrowanych?

    Tak, CodeTwo Email Signatures for Office 365 pozwala na dodawanie podpisów do wiadomości zabezpieczonych podpisem cyfrowym (S/MIME) i szyfrowanych (w tym wiadomości zawierających etykiety poufności). Stopki dodawane bezpośrednio w Outlooku dla systemu Windows, Outlooku dla komputerów Mac i OWA w trybie client-side pojawiają się podczas pisania wiadomości, co oznacza, że po wysłaniu wiadomości podpis jest szyfrowany wraz z pozostałą treścią. W przypadku stopek dodawanych na poziomie serwera, szyfrowanie również musi zachodzić na poziomie serwera, po tym jak wiadomość jest przetworzona przez CodeTwo Email Azure Service celem dodania stopki. Dowiedz się więcej

  19. Czy wiadomości zawsze są przetwarzane przez usługi CodeTwo?

    Nie, CodeTwo Email Signatures for Office 365 oferuje różne tryby pracy (signature modes). W client mode podpisy są dodawane bezpośrednio w Outlooku, wobec czego podpisane wiadomości są wysyłane bezpośrednio  do odbiorców, bez dodatkowego przetwarzania wiadomości przez usługi CodeTwo. Przy korzystaniu ze stopek serwerowych (server-side mode albo combo mode) emaile są przekierowane do usługi CodeTwo Email Azure Service w celu dodania stopki. Jako że usługa działa w Microsoft Azure, podczas całego procesu wiadomości nigdy nie opuszczają centrów danych Microsoftu. Niezależnie od wybranego trybu działania usługa nigdy nie przechowuje ani nie odczytuje żadnych wiadomości użytkowników Office 365. Dowiedz się więcej na temat bezpieczeństwa

  20. Dlaczego muszę podawać identyfikator Contact ID i/lub Tenant Association ID kontaktując się ze Wsparciem Technicznym? Czym są te identyfikatory?

    Identyfikatory Contact ID oraz Tenant Association ID to numery, dzięki którym Wsparcie Techniczne może zweryfikować, czy osoba, która się z nim kontaktuje jest upoważniona do uzyskania dostępu do poufnych informacji na temat warunków subskrypcji i innych informacji o organizacji klienta.

    Identyfikatory Contact ID oraz Tenant Association ID stanowią dodatkowe zabezpieczenie przed uzyskaniem dostępu do poufnych informacji przez osoby nieuprawnione. Contact ID jest przypisywany podczas tworzenia konta, a Tenant Association ID podczas rejestracji tenanta. Identyfikatory te można znaleźć w panelu administracyjnym programu po zalogowaniu się (dowiedz się więcej) i nigdy nie powinny być nikomu udostępniane.

  21. Obecnie używam CodeTwo Exchange Rules (Pro). Czy mogę przenieść moje lokalne podpisy email, szablony itd. do CodeTwo Email Signatures for Office 365?

    Tak, mamy do tego dedykowane narzędzie – CodeTwo Exchange Rules Converter. Jest to darmowa aplikacja, która umożliwia automatyczną konwersję:

    • reguł skonfigurowanych w panelu administracyjnym CodeTwo Exchange Rules lub Exchange Rules Pro, które dodają podpisy email, noty prawne albo automatyczne odpowiedzi,
    • szablonów stopek email i automatycznych odpowiedzi zdefiniowanych w tych regułach oraz niestandardowych szablonów zapisanych w bibliotece szablonów (template library).

    Po zakończeniu konwersji reguły i szablony te będą widoczne w CodeTwo Email Signatures for Office 365. Dowiedz się więcej o CodeTwo Exchange Rules Converter.

    Jeżeli szukasz również prostego i bezpiecznego sposobu na migrację skrzynek pocztowych z lokalnego serwera Exchange do chmury, mamy odpowiednie rozwiązanie w naszej ofercie. Dowiedz się więcej

Tryby działania (signature modes)

  1. Czy wprowadzenie różnych trybów działania programu zmienia coś w moich obecnych ustawieniach?

    Nie. Wszystkie reguły dodające podpisy i ustawienia pozostają bez zmian. Przed wprowadzeniem trybów działania programu, CodeTwo Email Signatures for Office 365 działało tylko w trybie serwerowym. Po aktualizacji tryb serwerowy pozostaje domyślnym ustawieniem, a po otwarciu aplikacji do zarządzania podpisami email wszystkie reguły skonfigurowane przed aktualizacją będą się znajdować w grupie Server-side signatures.

  2. Gdzie mogę zmienić tryb działania aplikacji?

    Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego CodeTwo, należy przejść do strony Manage tenant przez kliknięcie ikonki Manage tenant icon znajdującej się przy nazwie tenanta, a następnie wybranie Signature modes w menu po lewej stronie. Zmianę trybu należy potwierdzić przyciskiem Apply. Kolejne kroki są szczegółowo opisane na ekranie.

  3. Jak sklonować regułę typu server-side do client-side?

    Klonowanie jest możliwe jedynie w ramach tej samej grupy, ponieważ stopki klienckie (client-side signatures) i serwerowe (server-side signatures) mają różne zestawy warunków i wyjątków. Na przykład, w regułach dotyczących stopek klienckich nie ma opcji ustawiania odbiorców (Recipients) i słów kluczowych (Keywords). Jeżeli dana reguła opiera się tylko na nadawcach wiadomości (Senders), wystarczy zaznaczyć ten sam zakres użytkowników przy tworzeniu reguły innego typu. Istnieje natomiast możliwość wybrania tego samego szablonu podpisu email zarówno w stopkach klienckich jak i serwerowych, ponieważ oba typy reguł korzystają z tej samej biblioteki templat. Dowiedz się więcej na temat klonowania reguł w naszej Bazie Wiedzy.

  4. Czy potrzebuję osobnych licencji dla stopek serwerowych i klienckich?

    Nie, CodeTwo Email Signatures for Office 365 korzysta z jednego, spójnego modelu licencjonowania. Jeden użytkownik Office 365 lub jedna skrzynka współdzielona zużywa jedną licencję, niezależnie od trybu działania programu, czy liczby dodawanych podpisów.

  5. Czy CodeTwo Signatures Add-in for Outlook można zainstalować automatycznie dla wszystkich użytkowników?

    Tak, nowoczesny dodatek Signatures Web Add-in for Outlook & OWA wdrażany jest dla wszystkich lub wybranych użytkowników bezpośrednio z poziomu centrum administracyjnego Microsoft 365. Obejrzyj poniższy krótki film instruktażowy, aby dowiedzieć się więcej lub zapoznaj się z tym artykułem, aby uzyskać kompleksowe wskazówki dotyczące wdrożenia dodatku CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook.


    Klasyczny dodatek typu COM może zostać zainstalowany automatycznie (dla całej organizacji, wybranych grup lub jednostek organizacyjnych (OU)) przy użyciu Group Policy Object (GPO) albo Microsoft Intune, albo ręcznie przez każdego użytkownika, który będzie korzystał z podpisów klienckich. Dowiedz się, jak zainstalować CodeTwo Signatures Add-in for Outlook dla całej organizacji

    Dowiedz się więcej o naszych dodatkach do Outlooka

  6. Dla których wersji Outlooka dostępne są stopki klienckie?

    Aby korzystać ze stopek klienckich, użytkownicy muszą mieć wdrożony dodatek do Outlooka. Oferujemy dwa różne dodatki i każdy z nich jest wspierany przez inne wersje Outlooka:

    • Nowy dodatek: CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook to nowoczesny dodatek, który jest wspierany przez:
      • Outlook w sieci Web (OWA),
      • Outlook dla systemu Windows dostępny w ramach subskrypcji Microsoft 365, wersja 2108, numer kompilacji 14326.21018, i nowsza (Outlook 2019 i Outlook 2022 są częściowo obsługiwane – dowiedz się więcej),
      • Outlook dla komputerów Mac (nowy interfejs) dostępny w ramach subskrypcji Microsoft 365, wersja 16.59, numer kompilacji 22031300, i nowsza.
    • Klasyczny dodatek: CodeTwo Signatures Add-in for Outlook (dodatek typu COM) jest wspierany przez Outlooka dla systemu Windows (Outlook 2013 i nowszy). Aby użytkownicy mieli dostęp do stopek klienckich, w przypadku tego dodatku, muszą zalogować się do niego danymi swojego konta Microsoft.

    Warto pamiętać, że jednocześnie można korzystać tylko z jednego z powyższych dodatków. Dowiedz się więcej o naszych dodatkach do Outlooka

  7. Do czego potrzebne mi są stopki klienckie? Czym różnią się od stopek serwerowych?

    Stopki serwerowe (domyślne) są dodawane w chmurze, po tym jak wiadomość email zostanie wysłana przez użytkownika. W tym wypadku użytkownicy mają ograniczony wpływ na to jaka stopka doda się do ich wiadomości, ponieważ zarządzaniem stopkami zajmuje się administrator lub inna uprawniona do tego osoba. Natomiast stopki klienckie dodawane są bezpośrednio w Outlooku, podczas pisania wiadomości. Ta metoda ma pewne zalety względem stopek dodawanych w trybie serwerowym.

    • Można zdefiniować dowolną ilość szablonów podpisów dla każdego użytkownika, a użytkownik może sam wybrać, który podpis dodać;
    • Podpisy mogą być dodawane do wiadomości szyfrowanych i podpisanych cyfrowo (S/MIME) na poziomie Outlooka;
    • Użytkownicy mogą dodawać podpisy do wiadomości email wysyłanych w imieniu skrzynek współdzielonych i grup Office 365.

    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o różnych trybach dodawania podpisów email.

  8. Co się dzieje, jeśli w trybie combo ten sam użytkownik został dodany zarówno do reguły typu server-side, jak i client-side? Czy w takiej sytuacji do jednej wiadomości zostaną dodane dwa podpisy?

    Jeśli użytkownik korzysta z nowoczesnego dodatku CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook i dodatek ten doda kliencki podpis bezpośrednio do wiadomości w Outlooku/OWA, do wiadomości nie doda się podpis serwerowy (nawet jeśli użytkownik później usunie ręcznie ten podpis). Nieważne, czy podpis kliencki zostanie dodany automatycznie czy ręcznie. Jeśli CodeTwo Signatures Web Add-in nie doda podpisu do danej wiadomości, nasza usługa doda wtedy stopkę serwerową. Ponadto można zezwolić użytkownikom na przełączanie między podpisami klienckimi i serwerowymi bezpośrednio w okienku dodatku w Outlooku. Instrukcja, jak to zrobić, dostępna jest w podręczniku użytkownika.

    W przypadku klasycznego dodatku CodeTwo Signatures Add-in for Outlook (typu COM) stopki klienckie zostaną dodane do wiadomości wysłanych z Outlooka dla systemu Windows, a stopki serwerowe do wiadomości wysłanych z dowolnego innego klienta pocztowego. Aby mieć dostęp do podpisów klienckich użytkownik musi zainstalować dodatek typu COM i zalogować się do niego swoim kontem Office 365. Jeśli dany użytkownik nie pobrał dodatku albo nie jest do niego zalogowany, wtedy podpisy będą dodawane przez usługę CodeTwo Email Azure Service, nawet jeśli te wiadomości będą wysyłane z Outlooka.

    Jedyna możliwość dodania dwóch stopek (oprócz celowego skonfigurowania reguł, by do wiadomości dodawana była więcej niż jedna stopka) zachodzi, gdy użytkownik nie jest zalogowany do klasycznego dodatku CodeTwo Signatures Add-in for Outlook i sam doda podpis do wiadomości w Outlooku.

    Dowiedz się więcej o naszych dodatkach do Outlooka

  9. Jak często dodatki do Outlooka od CodeTwo synchronizują się z usługami CodeTwo?

    Nowoczesny dodatek CodeTwo Signatures Web Add-in synchronizuje się z naszymi usługami chmurowymi w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że jakakolwiek zmiana w panelu administracyjnym dotycząca stopek klienckich jest natychmiast stosowana do podpisów w Outlooku.

    Klasyczny dodatek typu COM synchronizuje się z usługami co kilka minut, jednak użytkownicy mogą wymusić synchronizację w dowolnym momencie. Podczas synchronizacji nasza usługa aktualizuje stopki w Outlooku zgodnie ze zmianami dokonanymi w CodeTwo Email Signatures for Office 365. Dodatkowo, jeśli została zaznaczona opcja Remove all user-defined signatures in Outlook, usuwane są wszystkie zmiany dokonane przez użytkownika w podpisach email ustawionych w Outlooku.

    Dowiedz się więcej o naszych dodatkach do Outlooka

  10. Czy stopki klienckie są dodawane do innych rodzajów wiadomości, np. zaproszeń na spotkania?

    Tak, jeśli dany użytkownik korzysta z klasycznego dodatku CodeTwo Signatures Add-in for Outlook, podczas tworzenia nowego spotkania w kalendarzu może do niego dodać podpis z poziomu zakładki Wstawianie. Nowoczesny Web Add-in będzie miał taką możliwość jak tylko zespół Microsoftu zajmujący się Outlookiem wdroży odpowiednią opcję w swoim API.

  11. Czy można zablokować stopki klienckie dla wybranych użytkowników?

    Tak. Aby dany użytkownik miał dostęp do podpisów od CodeTwo w swoim Outlooku, muszą być spełnione dwa warunki:

    Najprostszą metodą na zablokowanie stopek klienckich dla wybranych użytkowników jest niezawieranie ich w żadnych regułach dodających stopki klienckie, albo wykluczenie ich ze wszystkich reguł poprzez dodanie ich do wyjątków (Exceptions)

  12. Czy stopki klienckie zwiększają rozmiar wiadomości?

    Tak, na tej samej zasadzie co tradycyjne podpisy email ustawione w Outlooku.

  13. Czy podpisy są dodawane do wiadomości wysyłanych z aliasów?

    Tak, podpisy mogą być dodawane do wiadomości wysyłanych z aliasów adresów email, w każdym trybie działania programu. Warto pamiętać, że podpisy klienckie będą zawierać dane kontaktowe podstawowego adresu email użytkownika, który wysyła wiadomość (w przypadku korzystania z nowoczesnego dodatku CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook) lub użytkownika aktualnie zalogowanego do naszego dodatku (w przypadku korzystania z klasycznego dodatku typu COM). Dowiedz się więcej o naszych dodatkach do Outlooka

    Podpisy serwerowe będą zawierać dane kontaktowe użytkownika wysyłającego wiadomość – podpis będzie taki sam, jak przy wysyłaniu wiadomości z podstawowego adresu email.

  14. Czy użytkownicy mogą edytować podpisy klienckie?

    Tak i nie. Stopki klienckie są dodawane do treści emaila jeszcze w trakcie tworzenia wiadomości. Sprawia to, że użytkownik może dokonać w takim podpisie zmian, a nawet całkowicie taką stopkę usunąć przed wysłaniem wiadomości.

    Jeśli użytkownik korzysta z nowoczesnego dodatku CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook, ma możliwość edytowania podpisu dodanego w trakcie pisania wiadomości. Jednak zmiany te nie zostaną zapisane przez dodatek. W rezultacie, przy tworzeniu kolejnej wiadomości, dodatek ponownie doda domyślny podpis.

    Jeśli użytkownik korzysta z klasycznego dodatku (typu COM) w ramach swojej organizacji, ma możliwość zapisania zmian w danym szablonie podpisu. Jednak nawet jeśli użytkownik dokona zmian w szablonie, w ustawieniach Outlooka, zmiany te zostaną nadpisane przy następnej synchronizacji dodatku (synchronizacja odbywa się co kilka minut).

    Jeśli użytkownik zmieni nazwę szablonu albo zapisze szablon pod inną nazwą, takie podpisy mogą być automatycznie usuwane przez zaznaczenie opcji Remove all user-defined signatures in Outlook w CodeTwo Email Signatures for Office 365 (opcja ta jest dostępna w zakładkce Options, w ustawieniach reguły typu client-side).

  15. Czy użytkownicy mogą edytować podpisy serwerowe?

    Nie ma takiej możliwości, chyba że przyzna im się dostęp do zarządzania podpisami email w CodeTwo Email Signatures for Office 365. W takiej sytuacji będą oni mogli zarządzać regułami podpisów dla całej organizacji. Nie jest możliwa edycja stopki serwerowej z poziomu klienta pocztowego.

    Dowiedz się więcej na temat tej funkcji

  16. Czy moje reguły będą działać bez zmian po przejściu z trybu server-side na tryb combo?

    Tak, zmiana trybu działania programu z server-side na combo mode nie ma natychmiastowego wpływu na podpisy w organizacji – podpisy będą dodawane zgodnie ze skonfigurowanymi regułami serwerowymi. Stopki klienckie mogą być wprowadzone stopniowo, poprzez:

  17. Czy w trybie combo użytkownicy mogą mieć dodawane stopki serwerowe do wiadomości wysyłanych z Outlooka?

    Tak. Jeśli dany użytkownik ma wdrożony nowoczesny dodatek CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook, otrzyma podpis serwerowy pod warunkiem, że:

    • użytkownik nie jest zawarty w żadnej regule typu klienckiego,
    • albo podpis kliencki nie jest dodany do danej wiadomości.

    Można również zezwolić użytkownikom na ręczne przełączanie między stopkami serwerowymi i klienckimi bezpośrednio w okienku dodatku w Outlooku. Aby dowiedzieć się, jak to zrobić, zapoznaj się z tym artykułem.

    Jeśli użytkownicy korzystają z klasycznego dodatku CodeTwo Signatures Add-in for Outlook (typu COM), otrzymają stopkę serwerową, o ile nie są do niego zalogowani. Jednakże, zanim wylogują się z dodatku, warto wyłączyć reguły dodające podpisy klienckie do tych użytkowników lub wyłączyć opcję ustawiającą stopki klienckie jako domyślne (można to zrobić podczas zarządzania podpisami email na zakładce Options w ustawieniach reguły typu client-side w CodeTwo Email Signatures for Office 365). W przeciwnym wypadku podpisy klienckie będą wciąż automatycznie dodawane podczas tworzenia wiadomości w Outlooku i o ile użytkownik takiej stopki sam nie usunie, odbiorcy mogą otrzymywać wiadomości z dwoma podpisami.

    Dowiedz się więcej o naszych dodatkach do Outlooka

  18. Czy po zamknięciu okna dodatku CodeTwo Signatures Add-in for Outlook podpisy klienckie będą dalej działać?

    Tak, dodatek będzie dodawał podpisy niezależnie od tego, czy jego okno jest otwarte czy nie.

    W przypadku nowoczesnego dodatku CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook okno pozwala na podgląd wszystkich dostępnych szablonów podpisów i na ręczne dodanie ich do wiadomości. Jeśli okno dodatku jest zamknięte, Web Add-in wciąż będzie dodawać domyślny podpis typu klienckiego do nowych wiadomości, odpowiedzi i wiadomości przesyłanych dalej. Okno dodatku można otworzyć w każdym momencie podczas tworzenia wiadomości poprzez kliknięcie CodeTwo Signatures na wstążce Outlooka. W przypadku Outlooka w sieci Web (OWA), aby otworzyć okno dodatku, należy kliknąć wielokropek (…) pod wiadomością i wybrać CodeTwo Signatures z menu.

    W przypadku klasycznego dodatku (typu COM) okno służy tylko do zalogowania się do dodatku, przeglądania dostępnych szablonów podpisów i dokonywania innych czynności związanych z usługami CodeTwo. Po zalogowaniu się okno można zamknąć – stopki klienckie będą synchronizowane z usługami CodeTwo. Okno można otworzyć lub zamknąć przy użyciu dedykowanego przycisku z logo C2, który znajduje się w zakładce Home w Outlooku.

    Dowiedz się więcej o naszych dodatkach do Outlooka

  19. Czy istnieje możliwość jednoczesnego korzystania z dodatku do podglądu stopek serwerowych w Outlooku (wycofany) i jednego z dodatków dodających stopki bezpośrednio do Outlooka? Jakie podpisy będą pokazywane przez te dodatki?

    Tak, dodatek do podglądu podpisów serwerowych (CodeTwo Email Signatures for Office 365 Add-in) i jeden z dodatków do dodawania podpisów klienckich mogą być zainstalowane i używane w Outlooku w tym samym czasie. Niemniej jednak wyżej wspomniany dodatek do podglądów podpisów został już wycofany, w związku z czym zalecamy korzystanie z naszego nowoczesnego dodatku, CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook, zarówno do dodawania podpisów klienckich, jak i do podglądu podpisów serwerowych. Dowiedź się więcej o tej funkcji

    Nasze dodatki do Outlooka mogą pokazywać różne podpisy, w zależności od tego, z którego dodatku korzystasz oraz w jakim trybie dodawania podpisów email działa CodeTwo Email Signatures for Office 365. Domyślnie w trybie client-side oraz combo dodatek CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook wyświetla podpisy klienckie, które dodawane są do wiadomości email podczas tworzenia jej przez użytkowników w programie Outlook. W trybie server-side dodatek ten wyświetla podgląd podpisu serwerowego (chmurowego), dodawanego do wiadomości po jej wysłaniu.

    Nasz klasyczny dodatek CodeTwo Signatures Add-in for Outlook (typu COM) zawsze pokazuje podpisy klienckie, natomiast wycofany dodatek CodeTwo Email Signatures for Office 365 Add-in zawsze pokazuje podgląd stopki serwerowej.

    Warto pamiętać, że dodatki nie będą pokazywać żadnych stopek, jeśli dla danego użytkownika lub grupy do której należy nie zostały ustawione reguły dodające stopki. Ponadto, jeśli użytkownik wyloguje się z klasycznego dodatku typu COM, funkcja stopek klienckich przestanie działać. W takiej sytuacji stopki serwerowe będą dodawane także do maili wysyłanych z Outlooka (i wszystkich innych klientów pocztowych).

    Sprawdź również: Co się stanie po zamknięciu okna dodatku CodeTwo Signatures Add-in for Outlook? Czy podpisy klienckie będą działać bez zmian?

     

  20. Czy mogę wyłączyć podpisy domyślne użytkowników w Outlooku?

    Tak. Jeśli korzystasz z nowoczesnego dodatku CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook, podpisy domyślne użytkownika są automatycznie wyłączane, jeżeli ustawisz podpisy CodeTwo jako domyślne dla nowych wiadomości email oraz odpowiedzi i wiadomości przesyłanych dalej. Działa to w przypadku aplikacji klasycznych Outlook (dla systemów Windows i komputerów Mac) oraz Outlooka w sieci Web (OWA). Możesz również przejść do zaawansowanych opcji dodatku w CodeTwo Admin Panel i wybrać opcję Always disable end users’ default signatures in Outlook, aby wyłączyć podpisy domyślne użytkowników nawet wtedy, gdy nie otrzymują automatycznych podpisów CodeTwo lub jeśli korzystasz z dodatku Web Add-in w trybie serwerowym (do podglądu podpisów dodawanych w chmurze po wysłaniu wiadomości email). Obejrzyj ten film lub zapoznaj się z tym artykułem, aby dowiedzieć się więcej o zaawansowanych opcjach dostępnych dla dodatku Web Add-in.

    Jeśli korzystasz z klasycznego dodatku CodeTwo Signatures Add-in for Outlook (typu COM), możesz wyłączyć podpisy domyślne użytkownika tylko w aplikacji Outlook dla systemu Windows. Aby to zrobić, wybierz opcję Remove all user-defined signatures in Outlook podczas konfiguracji reguły dodającej stopki klienckie w aplikacji do zarządzania podpisami email. Dowiedz się więcej

  21. Czy mogę wyłączyć powiadomienia dodatku Web Add-in wyświetlane nad wiadomościami email w aplikacji Outlook?

    Tak. W tym celu najpierw zaloguj się do CodeTwo Admin Panel i kliknij ikonkę Ikona Manage tenant znajdującą się przy nazwie Twojego tenanta, aby przejść do strony Manage tenant. Następnie w sekcji Outlook add-in wybierz Modern Web Add-in, kliknij Show advanced options i zaznacz opcję Hide add-in notifications displayed above emails in compose mode. Propagacja tej zmiany może zająć do 4 godzin. Należy pamiętać, że dodatek Web Add-in nadal będzie wyświetlał powiadomienia krytyczne, takie jak błędy.

    Obejrzyj ten film lub zapoznaj się z tym artykułem, aby dowiedzieć się więcej o zaawansowanych opcjach dostępnych dla dodatku CodeTwo Signatures Web Add-in for Outlook.