Jak wykorzystać podpisy email w targetowanych kampaniach marketingowych?

Targetowane kampanie mailingowe pozwalają dostosować treść wiadomości email do adresatów. Chociaż pojęcie „targetowania” dość jednoznacznie kojarzy się z newsletterami, chcielibyśmy zaprezentować Wam prostszy i lepszy sposób na zorganizowanie kampanii marketingowej – podpisy email dostosowane do odbiorcy. Na czym polega przewaga tego rozwiązania? Ma ono kilka zalet, o których mowa w dalszej części artykułu, a skorzystacie z nich posługując się CodeTwo Email Signatures for Office 365.

Dlaczego kampanie wykorzystujące podpisy email dostosowane do odbiorcy są skuteczne?

Czy zdarzyło się Wam kiedykolwiek zapisać się do newslettera i stracić zainteresowanie jego treścią po otrzymaniu zaledwie kilku wiadomości? Większości z Was pewnie tak. Open rate tego rodzaju wiadomości jest niski, co oznacza, że tylko niewielki procent odbiorców rzeczywiście otwiera wiadomości (a i tak niekoniecznie je czytają). Nawet w przypadku dobrze przygotowanych targetowanych kampanii, open rate może być bardzo niski.

Jeśli jednak przygotujcie kampanię korzystającą z podpisów email dostosowanych do odbiorcy, efekt będzie o wiele lepszy. Nie wysyłacie przecież wiadomości do nieznajomych odbiorców (mam nadzieję), a raczej do leadów, klientów i innych osób, które są rzeczywiście zainteresowane Waszymi produktami i usługami.

W większości przypadków znacie już choćby trochę Waszych adresatów. A ponieważ wiadomość email ma bardziej osobisty charakter, łatwiej określić, jakim aspektem Waszej oferty mogą być oni zainteresowani, lub który baner będzie dla nich najciekawszy. Dzięki temu, open rate jest nieporównywalnie wyższy niż w przypadku zwykłych newsletterów.

Do czego można wykorzystać podpisy email w kampaniach marketingowych?

Zapewne zadajecie sobie teraz pytanie, jak najlepiej wykorzystać podpisy email w targetowanych kampaniach marketingowych? Zależy to w dużej mierze od środków identyfikacji stosowanych w Waszej firmie, rodzaju oferowanych usług, czy samych adresatów. Poniżej przedstawiamy przykładowe scenariusze zastosowania.

Na początku należy oczywiście opracować domyślny wzór podpisu email, który zostanie dołączony do wiadomości wysyłanych do tych adresatów, którzy nie są odbiorcami Waszej kampanii, jak na przykład ten:

Pierwszy scenariusz zakłada, że niektórzy z odbiorców Waszych wiadomości mogą być zainteresowani udziałem w konferencji, którą organizujecie lub w której sami uczestniczycie. Dobrym rozwiązaniem będzie zatem powiadomić ich o takim wydarzeniu, dołączając automatycznie odpowiedni baner do podpisu umieszczonego w wysyłanych do nich wiadomościach.

Drugi scenariusz zakłada, że chcielibyście dowiedzieć się, czy użycie animowanych banerów w podpisach email zwiększy klikalność Waszych treści. Korzystając z CodeTwo Email Signatures for Office 365 możecie dodać animowane elementy do wiadomości wysyłanych do określonej grupy odbiorców i otagować linki w celu śledzenia wyników tej kampanii, jak w przykładzie poniżej:

W trzecim scenariuszu zakładamy natomiast, że niektórzy adresaci nie życzą sobie widzieć banerów reklamowych w podpisach. CodeTwo Email Signatures for Office 365 pozwala łatwo stworzyć podpis email, który będzie zgodny z identyfikacją wizualną Waszej firmy, ale nie będzie zawierał niechcianych przez odbiorcę treści. Możecie ustawić reguły dodawania podpisów, które pozwolą korzystać z takiego wzoru, kiedy tylko będzie to konieczne.

Jak przygotować targetowaną kampanię marketingową, korzystając z podpisów email?

Dzięki CodeTwo Email Signatures for Office 365 przygotowanie kampanii marketingowej wykorzystującej podpisy email dostosowane do odbiorców jest bardzo proste. Przede wszystkim należy określić, którzy adresaci otrzymają wiadomości z konkretnym podpisem. Zazwyczaj warto zacząć od wypróbowania nowej kampanii na mniej licznej grupie odbiorców, stanowiącej część Waszych kontaktów. W tym celu, należy postępować, jak opisano poniżej:

  1. Najpierw uruchom Manage Signatures App i utwórz nową regułę, klikając przycisk plus (+).
    Dodawanie nowej reguły
  2. Następnie wybierz użytkowników, do których adresów email zostanie przypisany nowy podpis. W przykładzie poniżej podpis będzie dodawany do wiadomości email wysyłanych przez pracowników działu sprzedaży.
    Wybór nadawców
  3. Przejdź do zakładki Recipients, aby zdefiniować odbiorców kampanii. Jest kilka opcji do wyboru. Można zdecydować, że podpis będzie dodawany do wiadomości email adresowanych do odbiorców wewnątrz organizacji, na zewnątrz organizacji lub do indywidualnie wybranych użytkowników. Można też skorzystać z opcji Email addresses, aby wybrać konkretne adresy email lub domeny, których użytkownicy otrzymają wiadomość z danym podpisem.
  4. W zakładce Design można stworzyć własny wzór podpisu email albo dopasować jeden ze wzorów dostępnych w bibliotece podpisów.

Wybór właściwych adresatów podpisów email w połączeniu z właściwą metodą śledzenia pozwala przeprowadzić testy A/B, a także zrealizować kampanie adresowane do konkretnych grup użytkowników, a nawet do konkretnych osób.

Już wkrótce będziecie mogli przeczytać więcej artykułów, które pomogą Wam wykorzystać 100% możliwości programu CodeTwo Email Signatures for Office 365. Zapraszamy do lektury!

Użyteczne linki:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

*