CodeTwo Office 365 Migration

Pobierz

30-dniowa wersja testowa;
nie wymaga karty kredytowej

Kup

darmowe wsparcie techniczne
na czas migracji

Najczęściej zadawane pytania – CodeTwo Office 365 Migration

Zapoznaj się z listą najczęściej zadawanych pytań o CodeTwo Office 365 Migration:

  1. Dlaczego potrzebuję tego produktu?

    Użycie CodeTwo Office 365 Migration znacznie zredukuje czas wymagany do przeprowadzenia udanej migracji z lokalnego serwera Exchange lub wiadomości email z serwerów IMAP do Office 365. Nasza aplikacja pozwala także na migrację pomiędzy tenantami Office 365.

    Naszymi największymi zaletami są:

    • Prosty w użyciu interfejs użytkownika, który minimalizuje konieczność użycia skryptów PowerShell.
    • Bezpośrednia migracja skrzynek pocztowych z każdej wersji serwera Exchange (nawet 2003, bez potrzeby jego aktualizacji) do Office 365.
    • Prosta migracja między tenantami Office 365.
    • Ulepszona funkcja migracji z serwerów IMAP do Office 365. Dowiedz się więcej...
    • Wygodne funkcje raportowania ułatwiające rozwiązywanie problemów.

    Zapoznaj się z pełnym porównaniem CodeTwo Office 365 Migration i natywnych rozwiązań do migracji dostępnych w Office 365.

  2. Czy jest dostępna bezpłatna wersja próbna? Czy ma ona jakieś ograniczenia?

    Tak, wersję testową możesz pobrać tutaj.

    Wersja testowa CodeTwo Office 365 Migration działa przez 30 dni i pozwala Ci zmigrować maksymalnie po 10 elementów z każdego folderu (po aktywowaniu pełnej wersji CodeTwo Office 365 Migration, będziesz mógł zmigrować pozostałe elementy). Poza tym, wersja testowa posiada wszystkie opcje pełnej wersji programu.

  3. Jak działa CodeTwo Office 365 Migration?

    Program łączy się z Twoim serwerem źródłowym za pośrednictwem dedykowanego profilu Exchange Web Services (EWS), MAPI lub IMAP (w zależności od serwera) oraz z serwerem docelowym poprzez EWS (Exchange Web Services). Następnie odczytuje zawartość skrzynek pocztowych z serwera źródłowego i kopiuje ją do skrzynek pocztowych w Exchange Online.

    Połączenie z Office 365 jest ustanawiane za pośrednictwem protokołu uwierzytelniania OAuth 2.0, co zapewnia maksymalny poziom bezpieczeństwa. Podczas ustanawiania połączenia aplikacja jest rejestrowana w Azure Active Directory każdego tenanta biorącego udział w migracji. Proces rejestracji jest całkowicie automatyczny, ale użytkownik ma także możliwość ręcznej jego konfiguracji. Dowiedz się więcej...

    W przypadku migracji za pośrednictwem IMAP, aplikacja łączy się z kontami na serwerze źródłowym podobnie jak klient pocztowy (należy podać dane logowania konta na serwerze źródłowym) i kopiuje emaile do skrzynek pocztowych na serwerze docelowym.

    Aby przygotować się do procesu migracji, musisz stworzyć i aktywować skrzynki pocztowe w swoim tenancie Office 365 (lub skonfigurować naszą aplikację, by zrobiła to za Ciebie).

    Chcesz poznać więcej szczegółów? Zachęcamy do zapoznania się z instrukcją obsługi.

  4. Czy istnieje możliwość migracji między różnymi tenantami Office 365?

    Tak, CodeTwo Office 365 Migration pozwala na migrację z jednego tenanta Office 365 do drugiego. Dzięki funkcjonalności łączenia się z serwerem przez EWS, przenoszenie skrzynek między różnymi tenantami Office 365 jest nie tylko możliwe, ale i równie proste, jak każdy inny scenariusz migracji z użyciem naszego oprogramowania.

  5. Czy jest możliwość migracji z hostowanego serwera Exchange?

    Tak, pod warunkiem, że hostowany serwer Exchange posiada włączony IMAP4. Dowiedz się więcej…

  6. Czy CodeTwo Office 365 Migration wspiera migracje z serwerów IMAP?

    Tak, CodeTwo Office 365 Migration pozwala na bezpośrednią migrację widomości email do Office 365 z serwerów wspierających IMAP, np. G Suite, Zimbra, IBM Notes, Zarafa, Kerio Connect i innych. Program pozwala na zarządzanie licznymi aspektami migracji niedostępnymi przy użyciu natywnych narzędzi Microsoft. Szczegółowe informacje dotyczącego migracji IMAP znajdziesz tutaj.

  7. Czy są jakieś ograniczenia migracji przez IMAP?

    Tak, do ograniczeń należą: możliwość migracji jedynie folderów email oraz konieczność podania danych logowania do wszystkich migrowanych kont użytkowników. Więcej informacji na temat tego typu migracji znajdziesz na tej stronie

  8. Czy wspierane są organizacje synchronizowane za pomocą Azure AD Connect lub innych narzędzi do synchronizacji katalogów?

    Tak, program wspiera migracje z i do środowisk hybrydowych. Dowiedz się więcej...

  9. Co z migracją w różnych językach? Czy program migruje wszystkie znaki narodowe?

    Tak, niezależnie od języka na serwerze źródłowym, cała zawartość skrzynek jest migrowana z zachowaniem wszystkich znaków narodowych. Więcej informacji znajdziesz w instrukcji obsługi programu

  10. Czy program migruje statusy free/busy?

    Statusy free/busy są generowane doraźnie przez Exchange Server Availability Service, na podstawie zawartości kalendarzy użytkowników. Oznacza to, że CodeTwo Office 365 Migration kopiuje kalendarze użytkowników do Exchange Online, gdzie mechanizm Office 365 ustawi odpowiedni status.

  11. Jakie są zasady licencjonowania CodeTwo Office 365 Migration?

    Liczba licencji jest zależna od liczby migrowanych skrzynek pocztowych. Każda skrzynka, którą rozpoczynasz migrować, zużywa jedną licencję z dostępnej puli licencji. Ponadto rozpoczęcie migracji folderów publicznych zużywa 25 licencji bez względu na ich wielkość.

    Przykład: jeśli zakupiłeś licen7cję na 100 skrzynek pocztowych i rozpocząłeś migrację 60 skrzynek, to Twoja licencja pozwoli Ci jeszcze na migrację kolejnych 40 skrzynek albo folderów publicznych i 15 skrzynek pocztowych do Office 365.

    Co więcej, sposób licencjonowania pozwala na instalację programu w dowolnej liczbie środowisk źródłowych. Przy korzystaniu z tego samego klucza licencyjnego, każda migrowana skrzynka korzysta ze wspólnej puli licencji. Oznacza to także, że skrzynka, do której raz przypisano licencję, nie zużyje kolejnej licencji w innym zadaniu migrującym.

    Więcej o licencjonowaniu możesz dowiedzieć się tutaj.

  12. Czy mogę dokupić dodatkowe licencje później?

    Tak. Aby je zakupić, wybierz opcję Dodatkowe Licencje na pierwszej stronie formularza zamówień.

    UWAGA: W drugim kroku formularza zamówienia zostaniesz poproszony o podanie klucza licencyjnego, który chcesz rozszerzyć.

    Jeśli otrzymałeś licencję CodeTwo Office 365 Migration bezpłatnie i teraz chcesz dodać do niej dodatkowych użytkowników, prosimy o kontakt z naszym Działem Sprzedaży w celu uzyskania pomocy.

  13. Czy program migruje szyfrowane wiadomości?

    Program migruje szyfrowane wiadomości jako zwykłe wiadomości. Ustawienia szyfrowania nie są migrowane i należy je odtworzyć na serwerze docelowym po zakończeniu migracji. Zmigrowane wiadomości email na serwerze docelowym wyglądają dokładnie tak samo jak na serwerze źródłowym. 

  14. Jaki rodzaj wsparcia technicznego jest oferowany dla tego produktu?

    Wsparcie techniczne dla CodeTwo Office 365 Migration jest całkowicie bezpłatne i obejmuje wszystkie rodzaje problemów. Możesz skontaktować się z nami przez telefon lub email, 24h na dobę od poniedziałku do piątku. Złożone problemy są rozwiązywane w trakcie zdalnych sesji.

    Ponadto cała dokumentacja techniczna CodeTwo Office 365 Migration jest dostępna online dla wszystkich użytkowników:

  15. Czy muszę zainstalować program na serwerze?

    Nie, nie musisz. W przypadku migracji z lokalnego serwera Exchange możesz zainstalować CodeTwo Office 365 Migration na dowolnym komputerze (serwerze lub kliencie) posiadającym dostęp do zasobów organizacji. W przypadku migracji między tenantami Office 365, możesz zainstalować aplikację na dowolnym komputerze (także na maszynie wirtualnej w chmurze Microsoft Azure), pod warunkiem, że posiada ona dostęp do internetu i może połączyć się z Office 365.

    Dowiedz się więcej o procesie instalacji CodeTwo Office 365 Migration

  16. Czy CodeTwo Office 365 Migration ma jakieś ograniczenia rozmiaru lub szybkości?

    Nie, nasz program nie nakłada żadnych nowych ograniczeń podczas migracji do Exchange Online. Jednak należy pamiętać, że Office 365 podlega szeregowi wbudowanych ograniczeń dla migracji ze strony EWS. Główne z nich to:

    • Limit 25 MB na element - oznacza to, że elementy większe niż 25 MB zostaną pominięte podczas migracji. Limit ten można jednak zwiększyć do 150 MB – dowiedz się więcej z tego artykułu naszej Bazy wiedzy.
    • Throttling zasobów health-based - występuje w przypadku problemów z dostępnością usług.

    Inne czynniki, które mogą mieć wpływ na wydajność migracji:

    • Ograniczenia i throttling serwera źródłowego. Dowiedz się, jak zmienić ustawienia throttling na serwerze Exchange.
    • Typ danych i ich zawartość (np. skrzynki z mniejszą liczbą dużych elementów migrują się szybciej niż pojedyncza skrzynka z większą liczbą małych elementów).
    • Wydajność migrowanego serwera.
    • Parametry źródłowej sieci w organizacji.

    Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj ten artykuł na stronie Microsoft

  17. Jaka jest prędkość migracji?

    Prędkość pojedynczej migracji EWS, zaobserwowanej przez Microsoft wynosi między 500MB a 2GB na godzinę. Jednakże, powinno być możliwe osiągnięcie większej prędkości migracji poprzez zwiększenie liczby jednocześnie migrowanych skrzynek.

    UWAGA: CodeTwo Office 365 Migration nie ogranicza dodatkowo szybkości migracji.

  18. Jakie wymogi muszę spełnić, aby przeprowadzić migrację?

    Są dwa główne wymogi:

    1. Konto użyte do migracji musi mieć przypisane odpowiednie uprawnienia. W razie braku tych uprawnień, program może przypisać je za Ciebie.
    2. Jeśli chcesz migrować foldery publiczne, musisz stworzyć i aktywować je przed rozpoczęciem migracji. W przypadku skrzynek użytkowników, program może to zrobić za Ciebie.
  19. Czy program wspiera usługę MFA?

    Tak, CodeTwo Office 365 Migration wspiera usługę uwierzytelniania wieloskładnikowego (multi-factor authentication) włączoną nhttps://www.codetwo.com/userguide/exchange-migration/advanced-settings/automatching.htm#creating-mailboxa koncie Office 365.

  20. Czy CodeTwo Office 365 Migration tworzy konta Office 365 dla migrowanych użytkowników?

    Tak. Czynność ta może być całkowicie zautomatyzowana. Program przeprowadza ją na podstawie danych organizacji, która jest źródłem migracji. Dowiedz się więcej...

  21. W jaki sposób dopasowywane są do siebie źródłowe i docelowe skrzynki użytkowników?

    Domyślnie CodeTwo Office 365 Migration proponuje dopasowanie ich na podstawie imienia i nazwiska lub atrybutu DisplayName użytkowników. Ale możesz też stworzyć swój własny algorytm dopasowywania, korzystając z szeregu dostępnych atrybutów. Dowiedz się więcej...

  22. Czy CodeTwo Office 365 Migration migruje foldery publiczne?

    Tak, CodeTwo Office 365 Migration migruje również foldery publiczne. Proces migracji jest dokładnie taki sam, jak w przypadku migracji skrzynek pocztowych użytkowników. Nasz program odtwarza strukturę i zawartość folderów publicznych z serwera źródłowego w tenancie Office 365. Ponieważ foldery publiczne nie mogą istnieć jednocześnie w Office 365 oraz na lokalnym serwerze Exchange, ich migracja w środowisku hybrydowym nie jest możliwa. 

    UWAGA: Żeby przeprowadzić migrację folderów publicznych, należy najpierw stworzyć je w Office 365. Konto administratora użyte do konfiguracji połączenia z docelowym tenantem Office 365 musi posiadać poziom uprawnień Owner do folderu głównego folderów publicznych w tenancie Office 365 oraz do wszystkich podfolderów, do których chcesz migrować dane. Dodatkowo, należy mieć na uwadze, że migracja folderów publicznych zużywa 25 licencji. 

  23. Czy CodeTwo Office 365 Migration wpływa na dane na serwerze źródłowym?

    Nie, nie wpływa. Nasz program umożliwia pasywny dostęp do danych serwera źródłowego, co oznacza, że żadne dane na nim nie są modyfikowane ani usuwane. Aplikacja tylko odczytuje dane z serwera źródłowego i kopiuje je do Office 365.

  24. Czy skrzynki pocztowe na serwerze źródłowym mogą wciąż być używane po dokonaniu migracji?

    Tak, mogą. Zawartość skrzynek źródłowych nie jest w żaden sposób modyfikowana, dzięki czemu użytkownicy wciąż mogą używać źródłowej skrzynki pocztowej bez żadnych ograniczeń. 

    Co więcej, jeśli po jakimś czasie zdecydujesz się całkowicie wyłączyć serwer źródłowy i przenieść się całkowicie na serwer docelowy, użyj funkcji Rescan. Spowoduje to ponowne uruchomienie zadania migrującego, ale CodeTwo Office 365 Migration skopiuje tylko te elementy, które zostały utworzone na serwerze źródłowym po zakończeniu pierwszej migracji.

  25. Wyskakuje mi błąd...

    Sprawdź ten artykuł w Bazie Wiedzy o rozwiązywaniu problemów z CodeTwo Office 365 Migration.

    Jeśli żadna z sugestii w artykule nie pomaga, skontaktuj się z naszym działem Wsparcia Technicznego.

    Ogólne informacje techniczne na temat CodeTwo Office 365 Migration możesz znaleźć w instrukcji obsługi programu.

    Odpowiedzi na najczęściej zapytania można znaleźć również w Bazie Wiedzy.

  26. Jak zaktualizować CodeTwo Office 365 Migration do wersji 3.0?

    W celu zaktualizowania programu do najnowszej wersji należy:

    1. Pobrać nowy plik instalacyjny.
    2. Zakończyć rozpoczęte zadania migrujące i zamknąć program (dotyczy sytuacji, w której  migracja została już rozpoczęta z poprzednią wersją).
    3. Uruchomić instalator programu na maszynie z zainstalowaną poprzednią wersją CodeTwo Office 365 Migration. Przy wykryciu poprzedniej wersji programu, instalator poprosi o jej usunięcie. Ustawienia z poprzednich wersji programu nie zostaną przeniesione do wersji 3.x.
    4. Otworzyć program i na nowo skonfigurować zadania migrujące.

    Wszyscy posiadacze licencji CodeTwo Office 365 Migration są uprawnieni do aktualizacji do wersji 3.0 bez dodatkowych opłat.

    Więcej informacji na temat aktualizacji można znaleźć na tej stronie.