CodeTwo Exchange Migration

Pobierz

30-dniowa wersja testowa;
nie wymaga karty kredytowej

Kup

darmowe wsparcie techniczne
na czas migracji

Najczęściej zadawane pytania - CodeTwo Exchange Migration

Zobacz listę najczęściej zadawanych pytań o CodeTwo Exchange Migration:

  1. Dlaczego potrzebuję tego produktu?

    CodeTwo Exchange Migration pozwala Ci uprościć najważniejszą część przenosin z jednego serwera na drugi migrując zawartość skrzynek pocztowych i foldery publiczne. Kreator konfiguracji prowadzi Cię przez proces przygotowania programu, a funkcja Automatch pozwoli automatycznie połączyć skrzynki źródłowe i docelowe. Po wciśnięciu przycisku Start program wykona bezpośrednią migrację wybranych przez Ciebie skrzynek pocztowych do środowiska docelowego (bez usuwania elementów na serwerze źródłowym).

    Największymi zaletami w stosunku do konkurencyjnych narzędzi oraz natywnych narzędzi dostarczanych przez Microsoft są:

    • bezpośrednie migracje z dowolnego serwera Exchange (w tym ze Small Business Server) do Exchange 2019, 2016, 2013 lub 2010 (bez konieczności migracji dwuetapowej);
    • prosta migracja wszystkich elementów skrzynek pocztowych z Office 365 (Microsoft 365) do lokalnego serwera Exchange;
    • migracje z hostowanych usług Exchange do lokalnych serwerów Exchange;
    • radykalnie uproszczone migracje do nowych domen lub lasów;
    • łatwe migracje folderów publicznych;
    • filtrowanie danych (migruj tylko te elementy, których potrzebujesz);
    • większa kontrola nad migracjami IMAP;
    • intuicyjny interfejs użytkownika (nie jest wymagane używanie PowerShell);
    • konkurencyjna cena.
  2. Czy mogę przetestować CodeTwo Exchange Migration zanim go kupię?

    Tak, możesz.

    Jeśli program CodeTwo Exchange Migration nie zostanie aktywowany za pomocą płatnego klucza licencyjnego, będzie działał przez 30 dni, a jedynym ograniczeniem jest to, że możesz zmigrować maksymalnie 10 elementów z danego folderu. Oznacza to, że jeśli używasz go do migracji, np. skrzynki pocztowej użytkownika, zostanie przeniesionych tylko 10 emaili z każdego folderu poczty, 10 pozycji z każdego kalendarza, 10 kontaktów z każdego folderu kontaktów itd.

    Po zakupie licencji i aktywowaniu swojej kopii programu, możesz wznowić proces migracji i przenieść wszystkie pozostałe elementy.

    Instalator CodeTwo Exchange Migration możesz pobrać tutaj.

  3. Jak działa CodeTwo Exchange Migration?

    W przypadku migracji między dwoma lokalnymi serwerami Exchange, program uzyskuje dostęp do Twoich skrzynek pocztowych na serwerze źródłowym za pośrednictwem protokołu Exchange Web Services (EWS) lub Messaging Application Program Interface (MAPI), który jest wykorzystywany głównie w przypadku starszych wersji serwerów Exchange. Następnie odczytuje zawartość skrzynek i kopiuje ich elementy do skrzynek pocztowych na serwerze docelowym (tylko przez EWS). Co ważne, użytkownik obsługujący program musi mieć przypisane odpowiednie uprawnienia zarówno na serwerze źródłowym, jak i docelowym. Jeśli któraś z wymaganych ról nie została przypisana, program może przypisać ją automatycznie.

    Aby ustanowić połączenie ze źródłowym tenantem Office 365 (Microsoft 365), CodeTwo Exchange Migration rejestruje się w Microsoft Entra ID (Azure Active Directory) tenanta. Rejestracja może zostać przeprowadzona automatycznie przez program lub ręcznie. Uwierzytelnianie w tenancie Office 365 jest całkowicie bezpieczne, gdyż wykorzystuje tokeny OAuth 2.0. Dowiedz się więcej...

    Podczas migracji IMAP, CodeTwo Exchange Migration odczytuje dane z folderów email na kontach źródłowych za pośrednictwem protokołu IMAP, a następnie kopiuje katalogi wraz z zawartością na docelowy serwer Exchange.

    Przed rozpoczęciem migracji należy koniecznie przygotować skrzynki pocztowe w środowisku docelowym. Jeśli nie zostały utworzone, można zrobić to bezpośrednio w programie. CodeTwo Exchange Migration może także automatycznie dopasować skrzynki pocztowe na serwerze docelowym do ich odpowiedników na serwerze źródłowym.

    Aby poznać więcej szczegółów, polecamy zapoznać się z instrukcją obsługi.

  4. Czy muszę płacić za wsparcie techniczne?

    Nie, wsparcie techniczne jest już wliczone w cenę licencji produktu. Nasz zespół jest dostępny przez telefon lub email. W razie potrzeby, oferujemy sesje online, żeby pomóc Ci rozwiązać wszelkie problemy. Więcej informacji na temat wsparcia technicznego można uzyskać na tej stronie.

    Ponadto wszelka dokumentacja techniczna dotycząca CodeTwo Exchange Migration jest dostępna online. Poniższe linki skierują Cię do Instrukcji Obsługi oraz Bazy Wiedzy:

  5. Jak CodeTwo Exchange Migration jest licencjonowany?

    Liczba licencji uzależniona jest od liczby migrowanych skrzynek pocztowych. Każda skrzynka, której migracja zostanie rozpoczęta, zużywa 1 licencję z puli. Jeśli w Exchange włączono archiwizację dla źródłowej skrzynki pocztowej i program migruje jej podstawową i archiwalną skrzynkę pocztową, nadal zużywana jest tylko 1 licencja. Migracja folderów publicznych Exchange zużywa 100 licencji bez względu na to, ile danych zawierają.

    Załóżmy, że zakupiłeś licencję na 200 skrzynek pocztowych i użyłeś naszego produktu do całkowitej migracji 25 skrzynek pocztowych oraz rozpocząłeś migrację kolejnych 10 skrzynek pocztowych. W tej sytuacji masz 165 wolnych miejsc i możesz wykorzystać je przykładowo do migracji:

    • kolejnych 165 skrzynek pocztowych (podstawowych i/lub archiwalnych) albo
    • folderów publicznych i 65 skrzynek pocztowych (podstawowych i/lub archiwalnych)

    z serwera źródłowego w ramach tego samego lub innego zadania migrującego.

    Nasz model licencjonowania pozwala również na wykorzystanie pozostałych wolnych miejsc w innym projekcie migracyjnym, np. aby przeprowadzić migrację innego serwera źródłowego.

    Więcej o licencjonowaniu można dowiedzieć się z tego artykułu.

  6. Czy mogę dokupić dodatkowe licencje później?

    Tak. Aby je zakupić, wybierz opcję Dodatkowe Licencje na pierwszej stronie formularza zamówień.

    Jeśli zamierzasz zakupić dodatkowe licencje do posiadanego programu w wersji 2.x lub 1.x, zalecamy zakup klucza licencyjnego na dodatkowe licencje w wersji 3.x, a następnie zaktualizowanie programu do wersji 3.x. Aktualizacja jest bezpłatna dla użytkowników programu w wersji 1.x i 2.x. Po dokonaniu aktualizacji, można przystąpić do migracji pozostałych skrzynek.

    Aby dowiedzieć się, jak zaktualizować program, zapoznaj się z instrukcją obsługi.

  7. Gdzie powinienem zainstalować program?

    Jeśli migrujesz dane z lokalnego serwera Exchange, możesz zainstalować CodeTwo Exchange Migration gdziekolwiek w swojej domenie źródłowej – nawet na stacji roboczej.

    W przypadku migracji z Office 365 (Microsoft 365), hostowanego serwera Exchange lub serwera IMAP program należy zainstalować na serwerze docelowym.

  8. Czy program wspiera archiwalne skrzynki pocztowe (archiwa zbiorcze)?

    Tak, CodeTwo Exchange Migration umożliwia migrację zarówno podstawowych, jak i archiwalnych skrzynek pocztowych utworzonych na lokalnym serwerze Exchange lub w Exchange Online.

    Typy skrzynek pocztowych do zmigrowania możesz wybrać podczas konfigurowania zadania migrującego w kroku Mailbox type. Możliwa jest również migracja zawartości archiwalnych skrzynek pocztowych do podstawowych skrzynek istniejących na docelowym serwerze Exchange. Dowiedz się więcej...

  9. W jaki sposób możliwa jest migracja bezpośrednia z Exchange 2010 do 2019?

    Nie jest możliwe współistnienie Exchange 2019 z Exchange 2010 w ramach jednego lasu. Jest to ograniczenie Microsoftu (więcej w tym artykule Microsoft). W związku z tym, możliwe są tylko migracje między lasami z Exchange 2010 (oraz innymi starszymi wersjami Exchange) do Exchange 2019.

    Aby zmigrować dane z Exchange 2010 do Exchange 2019 używając tylko narzędzi Microsoftu, musiałbyś przeprowadzić migrację dwuetapową (tzn. zaktualizować Exchange do wersji 2013 lub 2016 i dopiero wtedy wykonać migrację do Exchange 2019). Z CodeTwo Exchange Migration nie jest to konieczne, ponieważ program może przenieść skrzynki pocztowe bezpośrednio między dwoma wersjami serwera Exchange. Przejdź tutaj, aby dowiedzieć się więcej. 

  10. Czy możliwa jest migracja z Office 365 / Microsoft 365?

    Tak, program wspiera migrację z Office 365 (Microsoft 365). Możliwa jest migracja skrzynek pocztowych i folderów publicznych z Office 365 na lokalny serwer Exchange 2019, 2016, 2013 oraz 2010.

  11. Czy mogę użyć programu do migracji z hostowanego serwera Exchange?

    Tak, CodeTwo Exchange Migration pozwala na migrację skrzynek pocztowych z serwera Exchange hostowanego przez zewnętrznego dostawcę (np. Rackspace lub Intermedia).

    Aby przeprowadzić migrację:

    • Konto administratora używane w programie musi mieć przypisaną rolę ApplicationImpersonation dla wszystkich migrowanych skrzynek pocztowych.
    • Należy utworzyć plik CSV zawierający listę dopasowanych skrzynek źródłowych i docelowych. Plik musi zawierać adresy email i identyfikatory GUID wszystkich skrzynek pocztowych objętych procesem migracji.

    CodeTwo Exchange Migration łączy się z hostowanymi usługami Exchange za pośrednictwem EWS, co oznacza, że możliwa jest migracja skrzynek pocztowych z Exchange Server 2010, 2013, 2016 i 2019.

    Więcej informacji na temat skonfigurowania programu pod kątem migracji skrzynek pocztowych z hostowanych serwerów Exchange znajdziesz w tym artykule.

  12. Czy jest możliwa migracja z serwera wspierającego IMAP?

    Tak, program obsługuje migrację wiadomości email z serwerów wspierających IMAP dzięki temu jest możliwość przeprowadzenia migracji z platform takich jak, np. HCL Notes (dawniej IBM Notes i Lotus Notes), Google Workspace (dawniej G Suite), Zarafa, Kerio Connect czy Zimbra. W porównaniu do oferowanych narzędzi Microsoft umożliwiających migrację IMAP, CodeTwo Exchange Migration pozwala kontrolować znacznie więcej aspektów migracji. Dowiedz się więcej...

    Podczas migracji z serwera IMAP istnieją dwa ograniczenia, z których użytkownik powinien zdawać sobie sprawę:

    • możliwa jest tylko migracja folderów email (ze względu na ograniczenia protokołu IMAP),
    • należy wprowadzić dane logowania kont wszystkich użytkowników, którzy mają być objęci migracją.
  13. Jakie są ograniczenia migracji przez IMAP?

    Dwa ograniczenia wynikające z tego sposobu migracji to możliwość migracji jedynie folderów email oraz konieczność podania danych logowania wszystkich użytkowników, których foldery będą migrowane. Więcej informacji znajdziesz tutaj

  14. Czy program migruje szyfrowane wiadomości email?

    Tak, program migruje zaszyfrowane wiadomości email w taki sam sposób, jak standardowe elementy skrzynki pocztowej. Należy pamiętać, że takie wiadomości pozostaną zaszyfrowane na serwerze docelowym – program nie odszyfrowuje ich podczas procesu migracji. Oznacza to, że użytkownicy z docelowego serwera Exchange mogą nie być w stanie otworzyć wiadomości email, które zostały zaszyfrowane na serwerze źródłowym. Jest to oczekiwane zachowanie, ponieważ dzięki szyfrowaniu tylko zamierzeni (pierwotni) odbiorcy mogą zobaczyć zawartość chronionej wiadomości email.

  15. Czy CodeTwo Exchange Migration wspiera migrację pomiędzy serwerami w różnych wersjach językowych?

    Tak, program pozwala na migrację całej zawartości skrzynek pocztowych z zachowaniem wszystkich znaków narodowych, niezależnie od wersji językowej. Więcej informacji znajdziesz w instrukcji obsługi programu.

  16. Jak długo trwa proces migracji? Czy są jakieś ograniczenia co do rozmiaru skrzynek lub szybkości migracji?

    Średnia prędkość migracji wynosi między 500 MB a 2 GB na godzinę, ale trudno jest przewidzieć, ile czasu dokładnie zajmie cały proces migracji w Twoim przypadku, gdyż zależy to od wielu czynników.

    CodeTwo Exchange Migration nie nakłada żadnych ograniczeń co do rozmiaru migrowanych skrzynek pocztowych i poszczególnych elementów tych skrzynek ani prędkości przesyłania danych. Istnieje jednak możliwość, że serwer Exchange narzuci swoje własne limity, których nasz produkt nie będzie w stanie obejść.

    Zapoznaj się z artykułami poniżej, aby dowiedzieć się, jak sprawdzić i zmodyfikować natywne ustawienia migracji skrzynek na serwerze Exchange:

  17. Jak przygotować środowisko pod migrację?

    Musisz mieć odpowiednie uprawnienia zarówno na serwerze źródłowym, jak i docelowym. Jeśli Twoje konto nie posiada wymaganych uprawnień, CodeTwo Exchange Migration przypisze je automatycznie. Jeśli chcesz migrować foldery publiczne, musisz stworzyć i aktywować je na serwerze docelowym. Tworzenie skrzynek pocztowych nie jest konieczne przed migracją, CodeTwo Exchange Migration może to zrobić za Ciebie.

    Dowiedz się więcej o przygotowaniu środowiska pod migrację.

  18. Czy CodeTwo Exchange Migration wspiera usługę MFA?

    Tak, CodeTwo Exchange Migration wspiera usługę uwierzytelniania wieloskładnikowego (multi-factor authentication) włączoną na koncie Office 365 (Microsoft 365) na serwerze źródłowym.

  19. Jak działa funkcja automatycznego dopasowania skrzynek źródłowych i docelowych?

    Automatch to opcjonalna funkcja, która przyspieszy przygotowanie Twojej migracji. Pozwala ona na automatyczne dopasowanie do siebie skrzynek źródłowych i docelowych na podstawie klucza podstawowych atrybutów Active Directory użytkownika. Zestaw atrybutów możesz też zmodyfikować, a także zmienić sposób ich powiązania.

  20. W jaki sposób CodeTwo Exchange Migration tworzy skrzynki pocztowe na docelowym serwerze?

    W przypadku użycia funkcji Automatch i niewykrycia odpowiedników migrowanych skrzynek pocztowych w docelowej organizacji, CodeTwo Exchange Migration zaproponuje utworzenie ich na podstawie danych serwera źródłowego.

    Klucz, według którego utworzone zostaną skrzynki, możesz zmodyfikować według uznania. Dowiedz się więcej...

    CodeTwo Exchange Migration może tworzyć tylko podstawowe skrzynki pocztowe. Jeśli migrujesz archiwalne skrzynki pocztowe i chcesz je utworzyć (włączyć) na docelowym serwerze Exchange, musisz to zrobić ręcznie, zgodnie z opisem w tym artykule.

  21. Czy CodeTwo Exchange Migration migruje foldery publiczne? Jak to działa?

    Tak, migracja folderów publicznych z lokalnego serwera Exchange lub Office 365 (Microsoft 365) jest możliwa. Są one domyślnie ujęte w zadaniu migrującym.

    Aby zmigrować foldery publiczne, należy je najpierw utworzyć (lub aktywować) na docelowym serwerze Exchange. Ponadto, konto administratora wykorzystywane w programie do połączenia się z docelowym serwerem Exchange musi mieć prawa właściciela (Owner) do wszystkich katalogów, do których migrowane będą dane, w tym także do katalogu głównego.

    Należy pamiętać, że migracja folderów publicznych redukuje pulę posiadanych licencji o 100.

  22. Czy mogę zmigrować foldery publiczne w obrębie jednego lasu Active Directory?

    Nie, nie jest to możliwe. Serwer Exchange nie pozwala na utworzenie więcej niż jednej struktury folderów publicznych w obrębie jednego lasu AD. To ograniczenie pozwala programowi CodeTwo Exchange Migration na migrację folderów publicznych tylko między lasami serwera Exchange.

    Istnieje możliwość migracji folderów publicznych w środowisku hybrydowym, z lokalnego serwera Exchange do Office 365 (Microsoft 365), za pomocą programu CodeTwo Office 365 Migration. Wymagana jest jednak dodatkowa konfiguracja (opisana w tym artykule), ponieważ domyślnie foldery publiczne nie mogą jednocześnie istnieć w środowisku lokalnym i w chmurze.

  23. Czy program migruje statusy free/busy?

    Statusy free/busy są generowane doraźnie przez Exchange Server Availability Service, na podstawie zawartości kalendarzy użytkowników.

    CodeTwo Exchange Migration migruje skrzynki pocztowe użytkowników, w tym kalendarze. Oznacza to, że o ile zostały utworzone konta użytkowników w AD i nie ograniczają w żaden sposób uprawnień free/busy, Exchange Server Availability Service będzie automatycznie aktualizować statusy free/busy.

  24. Czy program wspiera synchronizację dwukierunkową między serwerami źródłowymi i docelowymi?

    Nie. CodeTwo Exchange Migration replikuje źródłowe skrzynki pocztowe na serwerze docelowym, kopiując ich zawartość i strukturę folderów. W tym przypadku synchronizacja dwukierunkowa nie ma miejsca, ponieważ program nie ma uprawnień do modyfikowania danych w Twoim środowisku (poza tworzeniem nowych elementów na docelowym serwerze Exchange).

    Można jednak skorzystać z funkcji migracji delta, która umożliwia wykonywanie cyklicznej jednokierunkowej synchronizacji delta ze środowiska źródłowego do docelowego. Innymi słowy, po uruchomieniu migracji delta program skanuje źródłowe skrzynki pocztowe w poszukiwaniu nowych elementów. Jeśli zostaną znalezione, są one migrowane do serwera docelowego. Dowiedz się więcej o funkcji migracji delta

    Zapoznaj się również z odpowiedzią na następne pytanie.

  25. Czy wasz program usuwa cokolwiek z serwera źródłowego?

    Nie. Nasz program posiada pasywny dostęp do danych serwera źródłowego, co oznacza, że żadne dane na nim nie są modyfikowane ani usuwane.

  26. Czy skrzynki pocztowe na serwerze źródłowym mogą być dalej używane po migracji?

    Tak, mogą być używane. Dane na serwerze źródłowym nie są w żaden sposób modyfikowane, dzięki czemu można wciąż używać źródłowych skrzynek pocztowych bez żadnych ograniczeń. Jeśli później będziesz chciał zmigrować nowe elementy, które zostały utworzone po procesie migracji, po prostu kliknij przycisk Run delta migration, a program zaktualizuje skrzynki pocztowe na serwerze docelowym kopiując tylko nowe elementy.

  27. Pomocy! Skrzynki pocztowe na serwerze docelowym nie wyświetlają się!

    W niektórych scenariuszach migracji, takich jak migracja między domenami, adresy email na serwerze docelowym mogą się nie wyświetlać w programie. W tych przypadkach skrzynki docelowe muszą zostać wybrane ręcznie poprzez podanie ich adresów. Sama migracja w tym przypadku przebiegnie pomyślnie.

  28. Czy mogę użyć tego programu do migracji skrzynek w obrębie jednej domeny?

    Tak, pod warunkiem że User Principal Name (UPN) skrzynki źródłowej jest inne niż UPN skrzynki docelowej.

    Przykładowo, nie jest możliwe zmigrowanie skrzynki z serwera A do serwera B w obrębie tej samej domeny, np. example.com, jeżeli skrzynka źródłowa i docelowa nazywają się np. john.smith@example.com. Aby móc przeprowadzić taką migrację, należy stworzyć nową skrzynkę na serwerze docelowym i nazwać ją inaczej, np. j.smith@example.com.

    Należy pamiętać, że mogą występować inne ograniczenia, np. serwer Exchange 2010 nie może współistnieć w tym samym lesie co Exchange 2019. W takiej sytuacji możliwa jest jedynie bezpośrednia migracja pomiędzy lasami. Taki scenariusz jest wspierany przez CodeTwo Exchange Migration.

  29. Czy mogę przeprowadzić migrację z usługi GoDaddy?

    Tak, CodeTwo Exchange Migration umożliwia użycie usługi Microsoft 365 from GoDaddy (znanej również jako Office 365 from GoDaddy) jako źródła migracji. Wystarczy mieć uprawnienia administratora globalnego do swojego tenanta Microsoft 365.

    Możliwe jest także przeprowadzenie migracji z innych usług GoDaddy: hostowanego serwera Exchange oraz serwera IMAP.

  30. Wyskakuje mi błąd...

    Jeśli masz jakiekolwiek problemy związane z programem, postępuj zgodnie z tym artykułem w Bazie Wiedzy, w którym opisano rozwiązywanie problemów z CodeTwo Exchange Migration.

    W przypadku, kiedy żadna z sugestii w artykule nie pomaga, skontaktuj się z naszym działem Wsparcia Technicznego.

    Ponadto wszelka dokumentacja techniczna dotycząca CodeTwo Exchange Migration jest dostępna online dla wszystkich użytkowników. Poniższe linki skierują Cię do Instrukcji Obsługi oraz Bazy Wiedzy:

  31. Jak zaktualizować program do wersji 3.0?

    W celu zaktualizowania programu należy:

    1. Pobrać nowy plik instalacyjny.
    2. Jeśli migracja została już rozpoczęta z poprzednią wersją, należy dokończyć rozpoczęte zadania migrujące, a następnie zamknąć program.
    3. Uruchomić plik instalacyjny na maszynie z zainstalowaną poprzednią wersją. Przy wykryciu poprzedniej wersji programu, instalator poprosi o jej usunięcie. Ustawienia z poprzednich wersji programu nie zostaną przeniesione do wersji 3.x.
    4. Otworzyć program i na nowo skonfigurować zadania migrujące.

    Wszyscy posiadacze licencji CodeTwo Exchange Migration są uprawnieni do aktualizacji do wersji 3.0 bez dodatkowych opłat.