QR Codes w natarciu!!!

Są po prostu wszędzie: te składające się z dziesiątek czarnobiałych kwadracików kody pojawiają się równie często na opakowaniach, plakatach i ulotkach co w czasopismach oraz książkach, a od pewnego czasu również na YouTube.

Jak podaje Wikipedia, QR codes (ang. Quick Response Codes) to dwuwymiarowe kody, które mogą zostać rozszyfrowane przy pomocy urządzeń mobilnych, takich jak smartphone albo pad. Co sprawiło, że ten właśnie format kodowania stał się tak bardzo popularny w tak krótkim czasie? Zwykła moda? A może potrzeba marketingowego rozgłosu? Ja w każdym bądź razie nie widzę w tym większego sensu. I dlaczego do cholery CodeTwo umieszcza w najnowszej odsłonie CodeTwo Exchange Rules 2007 i 2010 funkcję do tworzenia kodów QR?!

  • Wygoda

Odpowiedź na pierwsze pytanie pojawia się bardzo szybko, tj. w momencie, kiedy sam muszę uciec się do podstępu aby umożliwić otwarcie tego oto przydługiego URL’a: www.codetwo.com/exchange-rules-2010/er-vs-built-in-features-of-exchange-2010/. Stworzyłem mianowicie broszurę zawierającą wszystkie ważne informacje dotyczące naszego programu CodeTwo Exchange Rules 2010. Za w/w URL’em kryje się porównanie funkcjonalności naszego programu z tą oferowaną przez standardowy Hub Transport na Exchange’u 2010. Jestem przekonany, że porównanie to niejednokrotnie będzie moją kartą przetargową. Czy jednak rozsądnym jest zmuszanie klienta do przepisania tak długiego URL’a z broszury do przeglądarki? Raczej nie… Wniosek 1: Kody QR to wygodny pomost między nośnikami drukowanymi i elektronicznymi.

  • Estetyka

Moje imię i nazwisko, numer stacjonarny, służbowa komórka i faks na moim biurku. Do tego mój profil na Facebook’u, Google+ i Twitter – muszę być w kontakcie, w dodatku niezależnie od MIEJSCA i CZASU. Ach, o mały włos zapomniałbym o moim zdjęciu i danych adresowych firmy, plus numer naszej infolinii, no i oczywiście godziny pracy. Alleluja!!! Stopka w moim mailu okazuje się być dłuższa niż sam mail. Hm, nie wygląda to zbyt estetycznie. Tylko co zrobić z tym całym społecznościowym kramem? WRZUCIĆ DO QR CODE!!! A ponieważ CodeTwo Exchange Rules 2007/10 umożliwia konwersję pól Active Directory do kodu QR, sprawa zostaje załatwiona w okamgnieniu. No, no! Całkiem niezły ten generator kodów. Wniosek 2: Kody QR są jak gąbka – wchłaniają informacje i pozwalają przenieść je z punktu A do punktu B, np. z ekranu komputera na iPhone’a, iPad’a albo Android’a.

  • Bajer

W poszukiwaniu nowych pracowników stworzyliśmy kilka roll up’ów, na których nasz szef marketingu, Szymon, z laptopem na ręku i stylowych, jedwabnych gaciach, zachęca do wstąpienia w szeregi CodeTwo. Doszliśmy do wniosku, że obraz ten jest na tyle charakterystyczny, iż zbędny jest jakikolwiek komentarz. A skoro już zdecydowaliśmy się na slogan „Zostań herosem IT”, to nie pozostaje nam nic innego jak wrzucić link do działu praca na naszej stronie do kodu QR. Wniosek 3: Jako nowoczesne przedsiębiorstwo IT musimy, chcąc nie chcąc, iść z duchem czasu ; )

A Wy? Skłaniacie się raczej (tak jak ja) do rozsądnego używania „QR’ów”, czy może wrzucacie je gdzie popadnie, tak jak moi koledzy z biura? – Wierzcie lub nie, ale ci wariaci próbowali już nawet skonwertować kod QR do kodu QR!!!

Inne rozwiązania na platformę Microsoft Exchange Server
Przejdź do strony głównej

2 thoughts on “QR Codes w natarciu!!!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Administratorem Twoich danych osobowych jest CodeTwo sp. z o.o. sp. k.
Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności.