Blog firmowy

Polacy nie lubią Internet Explorer’a? (episode 2)

Kilka miesięcy temu przeglądałem statystyki odwiedzin naszych stron internetowych www.codetwo.pl i www.codetwo.com pod kątem przeglądarek internetowych wykorzystywanych przez użytkowników. Obserwację są o tyle ciekawe, że pierwsza ze stron odwiedzana jest wyłącznie przez użytkowników z Polski, a druga – przez “resztę świata”, głównie kraje anglojęzyczne. Z obserwacji wynika, że pomiędzy tymi dwoma grupami istnieje duża dysproporcja co do najpopularniejszych przeglądarek – Polacy w porównaniu z innymi nacjami nie korzystają tak chętnie z Internet Explorer’a.

Od ostatniego sprawdzania statystyk minęło trochę czasu, a w świecie przeglądarek wystąpiły dwa poważne,a nawet bardzo poważne wydarzenia: opublikowano finalną wersję FireFox 3.0 oraz na rynek wkroczyła zupełnie nowa przeglądarka Chrome ze stajni potentata internetowego Google. Jak te dwa wydarzenia wpłynęły na “internautów” (a przynajmniej “internautów” odwiedzających nasze strony)? Otóż nijak. Na świecie dalej 71% używa Internet Explorer’a (poprzednio 74%), a 24 % FireFox’a (poprzednio również 24%). W Polsce Internet Explorer używany jest przez 46% a FireFox przez 43%, Opera przez 9,7% (prawie identycznie jak kilka miesięcy temu). Różnica jest tylko taka, że 3/4 użytkowników FireFox’a 2.0 przesiadło się na FireFox’a 3.0.

A gdzie jest Chrome? Na świecie używa go 1,1% populacji internetowej, w Polsce 0,78% – czyli śladowe ilości. Albo Google dołączył do ciemnej strony mocy, albo jeszcze użytkownicy nie zdążyli się do niego przekonać?

Exit mobile version