Po zainstalowaniu dodatku nie jest on widoczny w programie Outlook

Jeśli po zainstalowaniu dodatku programu Outlook, dodatek nie jest widoczny w programie Outlook należy usunąć plik extend.dat z profilu użytkownika oraz sprawdzić czy dodatek nie został umieszczony na liście elementów zablokowanych.

Usuwanie pliku extend.dat

UWAGA: Jeśli używasz Microsoft Outlook 2010 lub 2013, pomiń ten krok i przejdź od razu do sekcji Sprawdzanie listy elementów zablokowanych.

W celu usunięcia pliku extend.dat należy postąpić w następujący sposób:

  1. Zamknąć program Outlook.
  2. W programie Eksplorator Windows wybrać Narzędzia, Opcje folderów, Widok i na liście zaznaczyć opcję Pokaż ukryte pliki i foldery.
  3. Przejść do folderu
    C:\Document and Settings\<user>\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Microsoft\Outlook\
    gdzie <user> to nazwa użytkownika systemu, pod którym występuje problem.
  4. Odszukać w folderze plik extend.dat i go usunąć.
  5. Ponownie uruchomić program Outlook.

Sprawdzanie listy elementów zablokowanych

W  celu sprawdzenia, czy dodatek nie został umieszczony na liście elementów zablokowanych, tzn. dodatków zablokowanych w programie Outlook, należy:

W programie Microsoft Outlook 2003:

  1. W menu wybrać Pomoc, Microsoft Outlook - informacje.
  2. Kliknąć Elementy wyłączone.
  3. Jeśli dodatek znajduje się na liście, zaznaczyć go i kliknąć Włącz.
  4. Ponownie uruchomić program Outlook.

W programie Microsoft Outlook 2007:

  1. W menu wybrać Narzędzia, Centrum zaufania i przejść do zakładki Dodatki.
  2. Na liście rozwijanej Zarządzaj wybrać Elementy wyłączone i kliknąć Przejdź.
  3. Jeśli dodatek znajduje się na liście, zaznaczyć go i kliknąć Włącz.
  4. Ponownie uruchomić program Outlook.

W programie Microsoft Outlook 2010 oraz 2013:

  1. W menu wybrać PlikOpcje i przejść do zakładki Dodatki.
  2. Na liście rozwijanej Zarządzaj wybrać Elementy wyłączone i kliknąć Przejdź.
  3. Jeśli dodatek znajduje się na liście, zaznaczyć go i kliknąć Włącz.
  4. Ponownie uruchomić program Outlook.