Baza Wiedzy

Dlaczego obrazki umieszczone w sygnaturach mogą być niepoprawnie wyświetlane podczas długich konwersacji

Podczas wyjątkowo długich wymian wiadomości email można zaobserwować, że obrazki z sygnatur we wcześniejszych wiadomościach (znajdujących się poniżej ostatniej odpowiedzi) mogą być niepoprawnie wyświetlone. Może to objawiać się ich znacznie obniżoną jakością lub nawet całkowitym brakiem jakichkolwiek obrazków w stopkach (Rys. 1.).

416
Rys. 1. Obrazek został całkowicie usunięty ze stopki znajdujacej sie w wiadomości poniżej ostatniej odpowiedzi.

Głównymi sprawcami takiego zachowania są programy używane do odbierania wiadomości, odpowiadania i przesyłania ich dalej. Za każdym razem, kiedy użytkownik jakiegoś programu pocztowego używa opcji Odpowiedz lub Prześlij dalej, cała wiadomość jest modyfikowana przez dany program - dodawany jest znacznik odpowiedzi, wydzielane jest miejsce na nowy tekst itp. Podczas tych przygotowań obrazki znajdujące się w stopce mogą zostać skompresowane, zmniejszone lub usunięte - zależnie od ustawień danego klienta poczty.

Kiedy procedura opisana powyżej zostanie zakończona i wiadomość jest wysłana, trafia ona do serwera Exchange, gdzie najnowszy email w konwersacji otrzymuje sygnaturę dodaną przez program CodeTwo Exchange Rules. W tej ostatniej, najnowszej stopce wszystkie obrazki i loga są już wyświetlane poprawnie.

Niestety nie ma żadnego bezpośredniego rozwiązania opisanego w tym artykule problemu. Na rynku znajduje się obecnie zbyt wiele klientów pocztowych (wliczając także te dostępne na smartfonach i urządzeniach PDA), a wszystkie posiadają własne procedury przetwarzania długich konwersacji mailowych i zawartych w nich obrazków.